آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1400 = 25-09 2021

آمریکا آب پاکی را روی دست توافق با رژیم ایران ریخت!

وزیر خارجه روسیه روز شنبه در جمع خبرنگاران در نیویورک با اشاره به اینکه آمریکا باید تلاش بیشتری برای احیای برجام انجام دهد، گفت: واشنگتن در مذاکرات برجامی با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از این توافق، موافقت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف در کنفرانسی خبری اظهار داشت که ایالات متحده در مذاکرات برجامی موافقت نمی‌کند ضمانت‌هایی را ارائه دهد که در آینده از این توافق خارج نشود.

لاوروف در این کنفرانس خبری بیان داشت: اکنون در مذاکرات احیای برجام، ایرانیان از جمله از آمریکایی‌ها می‌پرسند که آیا می توانیم بنویسیم که دولت‌های بعدی به آنچه در حال حاضر بر سر آن توافق کرده‌ایم احترام می گذارند؟ آمریکایی ها می گویند نه. ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

در همین حال به گزارش دویچه وله، آمریکا و اسرائیل برای تدوین یک برنامه جایگزین در صورت شکست مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کرده‌اند.

به نوشته اکسیوس جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای اسرائیلی او هفته پیش در یک کنفرانس ویدئویی در مورد برنامه جایگزین برای مقابله با برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی مذاکره کرده‌اند.

ظاهرا این کنفرانس ویدئویی نخستین جلسه رایزنی میان دو کشور از زمان آغاز به کار دولت جدید اسرائیل در ماه ژوئن بوده که در پی آن یک "کارگروه راهبردی به شدت محرمانه" در ارتباط با ایران تشکیل شده است.

جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته بیش از پیش به نادیده گرفتن محدودیت‌های برجامی روی آورده و میزان غنی‌سازی و درصد غنای اورانیوم تولید شده در این کشور را افزایش داده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت رئیسی در نیویورک اعلام کرده که جمهوری اسلامی "به زودی" به مذاکرات وین بازمی‌گردد. او در واکنش به انتقاد آمریکا به نامشخص بودن زمان این کار گفت، منظور زمانی است که "بررسی‌هایمان" به پایان برسد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: