آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1400 = 26-09 2021

احمد وحیدی، تروریست نام آشنا دولت آمریکا را تهدید کرد

پاسدار احمد وحیدی با یادآوری دستگیری ملوانان آمریکایی، ایالات متحده را تهدید کرد

به گزارش ایندیپندنت فارسی به نقل از خبرگزاری فارس، احمد وحیدی، وزیر کشور، با تهدید آمریکا به دستگیری دوباره سربازانش گفت: «ما نه از تحریم و نه آمریکا هراس داریم و در مقابل هیچ‌کدام آنها تسلیم نخواهیم شد. مدت زیادی نیست که شاهد بودیم چگونه بوشهری‌ها متجاوزین آمریکایی را به‌صورت خفت بار در آب‌های خلیج فارس دستگیر کردند.»

او روز شنبه، در مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر ضمن اعلام آمادگی برای مقابله در برابر «مستکبران»، مهم‌ترین وظیفه استاندار جدید را استفاده از جوانان انقلابی برای مسئولیت‌های بزرگ دانست.

اشاره وحیدی به دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی است. ۲۲ دی ماه ۱۳۹۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو فروند قایق آمریکایی را توقیف و ۱۰ ملوان آمریکایی آنها را بازداشت کرد. ایالات متحده اعلام کرد که این قایق‌ها به دلیل نقض فنی در سیستم رهیابی مسیر اشتباهی را پیموده‌اند و تصادفاً وارد آب‌های ایران شده‌اند. به هر صورت ایران در کمتر از ۲۴ ساعت این ملوانان را آزاد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی بلافاصله پس از این واقعه به فرمانده نیروی دریایی سپاه و افرادی که ملوانان آمریکایی را دستگیر کرده بودند، نشان فتح داد.

احمد وحیدی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، وزیر دفاع بود و از سال ۲۰۱۰ در فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار دارد. او در زمان بمب‌گذاری مرکز یهودیان آمیا در پایتخت آرژانتین، فرمانده نیروی قدس، شاخه عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و نام او به‌‌عنوان یکی از افراد تحت تعقیب در آن پرونده، در فهرست «اعلان قرمز» اینترپل قرار دارد.

در پی معرفی او از سوی ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیر کشور جمهوری اسلامی، وزارت خارجه آرژانتین با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به این‌که اینترپل پیش‌تر حکم بازداشت بین‌المللی وحیدی را صادر کرده است، انتصاب او به سمت وزارت در ایران را «به‌شدت» محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «انتصاب وحیدی به‌منزله توهین به نظام قضایی آرژانتین و قربانیان حمله وحشیانه تروریستی علیه انجمن همیاری یهودیان آرژانتین، آمیا، است... همان‌طور که در اوت ۲۰۰۹، هم‌زمان با انتخاب وحیدی برای جایگاه وزارت دفاع اعلام کردیم، نامزدی او برای تصدی جایگاه وزارت به‌شدت نگران‌کننده و سزاوار شدیدترین محکومیت از سوی دولت ماست.»

وزارت امور خارجه اسرائیل نیز روز چهارشنبه، ۲۰ مردادماه، با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به انتصاب احمد وحیدی به‌عنوان وزیر کشور، این اقدام را «شرم آور» دانست و از جامعه جهانی خواست تا انتصاب این «جنایتکار» تحت تعقیب پلیس بین‌الملل، را به‌دلیل اتهام او در بمب‌گذاری در یک مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس آرژانتین، در سال ۱۹۹۴ محکوم کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: