آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1400 = 26-09 2021

هجوم نیروهای اشغالگر پاکستان با ریش تراشیده به پنجشیر

برخلاف همه تبلیغات گسترده تروریست‌های طالبان دال بر اینكه ولایت پنجشیر را به طور كامل در كنترل خود دارند، تصاویر و ویدئوهای منتشره از هجوم گسترده نیروهای ارتش اشغالگر و تروریست‌پرور پاکستان برای مبارزه با مقاومت پنجشیر در این ولایت حكایت دارند.

یک رسانه حامی مقاومت ملی افغانستان نوشت: نیروهایی که در حال اعزام گسترده به پنجشیر هستند ظاهرشان اصلا به نیرو های طالبان شباهت ندارد. آنها بر خلاف نیروهای محلی طالبان، از لباس فرم یکدست کلاه نظامی، ماسک بهداشتی، جلیقه ی ضد گلوله، پوتین نظامی، عینک و گوشی استفاده می‌کنند. ریش‌های تراشیده شده دارند.

این در حالیست كه امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت تروریست‌های طالبان گفته است که طالبان ریشهٔ قوی دارد و حالا افغانستان بیست‌ سال گذشته نیست، جنگ پایان یافته است و نیازی به آغاز جنگ نیست!

یحیی آزادی خبرنگار مستقل ایرانی حوزه افغانستان كه به تازگی از این كشور بازگشته است دیشب در لایو اینستاگرامی محمدحسین جعفریان گفت: سرمایه اجتماعی و مردمی ایران در افغانستان به دلیل حمایت جمهوری اسلامی از طالبان،تحلیل رفته است.

افغانستان دیروز با افغانستان امروز بسیار فرق می‌کند. تصویری که جمهوری اسلامی از افغانستان تا ۶ ماه قبل ارائه می‌کرد تصویری از ناامنی و عدم ثبات به دلیل حضور آمریکا بود. خبری از طبیعت، فرهنگ و جغرافیا، تاریخ نبود. ولی واقعیت این بود که افغانستان تقریباً به ثبات رسیده بود. اگرچه ساختار دولتی فاسدی داشت و در این صورت هم سران آن باید تغییر می‌کردند نه اینکه کل وضعیت دگرگون شود.

▪️در ایران فارغ التحصیلانی بودند که چشم امید به بازگشت به افغانستان را داشتند تا در وزارتخانه‌ها کار پیدا کند. در داخل افغانستان هم چنین این امید بود و جوان افغانستانی مسیر پیشرفت را برای خود باز می‌دید.

▪️مهمترین چیزی که در کابل خاموش شده برق امید چشمهاست. برق امید به زندگی و آینده! این نسلی که از افغانستان رفتند تا سی سال بعد هم جایگزین نخواهند شد. این مهم‌ترین فرق افغانستان دیروز با امروز است که آدم را متاثر می‌کند.

اعترافات دیرهنگام ترامپ درباره افغانستان

رییس جمهور سابق آمریکا در جدیدترین اظهارات خود در مورد خروج جنجالی نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: قرار ما این بود که پایگاه بزرگ هوایی بگرام را که نزدیک مرزهای چین بود نگه داریم، اما ۵ پایگاه دیگر خود را با بمباران نابود کنیم.

ترامپ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را وحشتناک‌‎ترین نمایش بی‌کفایتی خواند. او که در جمع هواداران هرسل واکر- نامزد انتخاباتی سنا- صحبت می‌کرد افزود: ما یک پایگاه بسیار بزرگ و زیبا آنجا داشتیم که میلیاردها دلار صرف ساختش کرده بودیم اما حتی فرصت نکردیم چراغ‌هایش را خاموش کنیم و از آنجا خارج شدیم.

ترامپ سپس خطاب به جمعیت پرسید: چه کسی اکنون به پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان چشم دوخته است؟.. بله.. چین.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: