آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1400 = 26-09 2021

احتمال خرابکاری در یک مرکز تحقیقاتی سپاه در غرب تهران

سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای از وقوع آتش‌سوزی در مرکز تحقیقات خودکفایی این نهاد در غرب تهران خبر داد. خبرگزاری‌های وابسته به سپاه از مجروح شدن سه تن خبر دادند. درباره جزئیات این حادثه گزارشی منتشر نشده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران عصر روز یکشنبه ۵ مهر (۲۶ سپتامبر) با صدور اطلاعیه‌ای از بروز آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقی این نهاد خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است، آتش‌سوزی عصر روز یکشنبه در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه پاسداران در غرب تهران اتفاق افتاده و در این حادثه سه تن از کارکنان مجروح شدند.

سپاه پاسداران همچنین گفته است، آتش‌سوزی با تلاش‌ آتش‌نشانان این مرکز مهار شده و مجروحان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آتش‌سوزی در مراکز امنیتی، هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی بارها اتفاق افتاده و مقام‌های حکومتی نیز همواره اسرائيل را مسبب آن دانسته‌اند.

نقش اسرائیل در کشته شدن "پدر برنامه موشکی"

خودش گفته بود: «روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند». سپاه پاسداران نقش اسرائیل را تکذیب کرد و کشته شدن حسن تهرانی مقدم را یک "حادثه کاری" نامید. ولی محمد تهرانی مقدم، برادر او در گفتگو با هفته‌نامه رمز عبور در اردیبهشت ۱۳۹۵ گفت " یک اتفاق نبود، بلکه یک حادثه از پیش برنامه‌ریزی و تعیین شده و تروریستی بود".

ترور فخری زاده از راه دور

محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی و سردار سپاه بود که پیش از ورود به برنامه اتمی به همراه حسن تهرانی مقدم به کره شمالی سفر کرد و برنامه موشک‌سازی را پایه‌گذاری کرد. فخری‌زاده در ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد پس از انفجار یک خودرو بوسیله شلیک تیربار که از راه دور کنترل می‌شد کشته شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود "نام او را بخاطر بسپارید".



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: