آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مهر ماه 1400 = 26-09 2021

برجام؛ هشدار تازه بازرسان آژانس اتمی و بی‌صبری آمریکا

رژیم ایران امروز یکشنبه از ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تأسیسات هسته‌ای کرج جلوگیری کرده و به آنها امکان دسترسی برای نصب دوربین های نظارتی جدید نداده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شده که ایران نتوانسته به طور کامل شرایط توافق دو هفته پیش با بازرسان آژانس را که به آن‌ها اجازه سرویس تجهیزات نظارتی را می‌داد، برآورده سازد.

به ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی، براساس توافق ۱۲ سپتامبر ایران توافق کرده بود که به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دهد تا کارت حافظه را در بیشتر تجهیزات به کار گیرند.

آژانس در ادامه مدعی شده که ایران اما به تازگی اجازه نداده است که کارت‌های حافظه در کارگاهی که قطعات سانتریفیوژ را در مجتمع تسا واقع در کرج می‌سازد، جاسازی شود.

در ادامه این گزارش، رویترز به نقل از رافائل گروسی، مدیر کل آژانس مدعی شده است که تصمیم ایران که اجازه نمی‌دهد آژانس به کارخانه تولید سانتریفیوژ در کرج دسترسی داشته باشد، برخلاف شرایط توافق و بیانیه مشترک است که در ۱۲ سپتامبر مورد پذیرش قرار گرفته بود.

این گزارش پس از آن منشتر شده که چند ساعت پیش از آن، «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پیامی توییتری مدعی شده بود که ایران امروز یکشنبه از ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تأسیسات هسته‌ای کرج جلوگیری کرده است.

بی‌صبری آمریکا به‌وضوح در حال افزایش است

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این‌که تلاش او برای گام برداشتن در جهت ازسرگیری مذاکرات وین بی‌نتیجه بود، ابراز ناامیدی کرد.

این مقام ارشد اروپايی در وبلاگ خود نوشت: امید من این بود که به‌عنوان هماهنگ‌کننده توافقنامه برجام بتوانم مانند گذشته در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یک نشست وزیران تشکیل دهم. اما دیدم که تشکیل یک جلسه کامل وزیران غیرممکن است.

وی افزود: در حالی‌که رژیم ایران تلاش و تقلای خودش را دارد، بی‌صبری ایالات متحده به‌وضوح در حال افزایش است.

بورل هم‌چنین خاطرنشان کرد در یک چارچوب گسترده‌تر، رخدادهای منطقه از جمله تحولات افغانستان، اوضاع را آشفته‌تر کرده است. بنابراین، ما باید در هفته‌های آتی به سختی تلاش کنیم تا شکافها را کم کنیم.

در همین حال، نماینده روسیه در مذکرات وین به رژیم ایران در خصوص تأخیر در مذاکرت هشدار داد.

اولیانوف در توئیتر خود نوشت: تأخیر بیشتر می‌تواند به‌زودی بر فضای گفتگوهای وین در مورد برجام تأثیر بگذارد و احتمال موفقیت را کمتر کند.

این در حالی است که به نوشته نیویورک تایمز، در کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه، اکنون این تصور وجود دارد که مذاکرات برجامی ممکن است تا سال آینده کش پیدا کند و یا به‌طور کامل به‌هم بخورد.



اردلان September 27, 2021 07:21 AM

برجام سناریوست که در صورت اجرا و در آخر به زیان مردم ایران تمام خواهد شد!
این بازیهای مسخره آمیز موش و گربه ای میان طرفین ماجرا هرگز نخواهد توانست خللی در برنامه های خاص اکثریت مردم ایجاد کند!
انعطاف و صبر و تحمل مردم در برابر زورگویها و ظلم رژیم سبب آن شده که اربابان بیگانه سران جمهوری عسلامی مات و مبهوت کند چراکه خوشبختانه آنها هنوز مجموعه مردم ایران نشناخته اند!
مردم ایران با دارا بودن تجربیات بسیار چنان بلایی بر سر ملاها درخواند آورد که مشابه آن در ۲۵۰۰ سال پیش بر سر سپاه اشغالگر یونان یعنی اسکندر مقدونی درآوردند! (:

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: