آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 مهر ماه 1400 = 27-09 2021

نشریه آلمانی: نتایج انتخابات آلمان، بایدن را غافلگیر کرد!

روزنامه آلمانی «اشپیگل» نوشت که پیروزی حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات آلمان، رئیس جمهور آمریکا را غافلگیر کرد. بایدن به محض اطلاع از نتایج اولیه رقابت های انتخاباتی در آلمان در واکنش به این نتایج به خبرنگاران در اشاره به حزب سوسیال دموکرات گفت:«عجب! آنها قوی هستند.»

به گزارش رویترز، سوسیال دموکرات‌ها با اختلاف حدود دو درصدی پیروز انتخابات پارلمانی آلمان هستند، اما در تشکیل دولت مستقل ناتوان خواهند بود.

این خبرگزاری نوشت: حزب سوسیال دموکرات برنده انتخابات پارلمانی روز یک شنبه در آلمان است و برای اولین بار طی 16 سال گذشته می‌توانند رهبری تشکیل دولت برلین را برعهده بگیرند و به حاکمیت «آنگلا مرکل» و محافظه کارها بر دولت این کشور پایان دهند.

با این حال خبرگزاری رویترز می‌گوید که هر دو حزب مدعی هستند که می‌توانند رهبری تشکیل دولت ائتلافی را در اختیار بگیرند.

رویترز در ادامه نوشت، با توجه به اینکه هیچ از احزاب پیشرو حائز اکثریت آرا برای تشکیل دولت مستقل نیستند و به دنبال تشکیل ائتلاف ناخوشایند خود طی چهار سال گذشته نیز نیستند، محتمل‌ترین گزینه تشکیل دولت سه حزبی است که ممکن است توسط محافظه کاران نزدیک به مرکل هدایت شود.

روزنامه گاردین می‌گوید که در صورت عدم تشکیل فوری دولت ائتلافی، آنگلا مرکل تا زمان تشکیل دولت همچنان سرپرست صدراعظمی آلمان باقی خواهند ماند.

تشکیل ائتلاف جدید ممکن است ماهها طول بکشد و شامل احزاب کوچکتر مثل حزب سبزها و لیبرال دموکراتها نیز شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: