آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 مهر ماه 1400 = 27-09 2021

برجام؛ شرایط علیه رژیم ایران به سرعت در حال تغییر است

سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز دوشنبه ۵ مهر گفت که ایالات متحده و دیگر قدرت‌های جهانی به‌طور فزاینده‌ای در حال بررسی یک طرح جایگزین برای توقف برنامه هسته‌ای رژیم ایران، در صورت شکست مذاکرات، هستند.

وی افزود: دنیا به تدریج بیدار می شود که رژیم ترفندباز ایران قصد بازگشت به مذاکرات جدی را ندارد. یک مقام رسمی ایالات متحده نیز به خبرنگاران گفته است که کاسه صبر دولت آمریکا در انتظار به بازگشت رژیم ایران به مذاکرات در حال لبریز شدن است و دور نخواهد بود روزی که باید به شیوه های دیگر روی آورد.

در همین حال یک دیپلمات قدیمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در یادداشتی که برای وبسایت رویداد۲۴ ارسال کرده، نسبت به ایجاد یک اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی هشدار داد و نوشت: برای دوره بدون بازگشت احتمالی به برجام، طرف مقابل به شدت نیازمند اجماع جهانی علیه ما خواهد بود؛ موضوعی که تا پیش از آن به دلیل وجود این توافق در راهبرد اجماع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی اختلال جدی بوجود آمده بود.

مرتضی بانک نوشت: فراموش نکنیم ترامپ هرگز نتوانست در دوره‌هایی که به این اجماع برای دستیابی به توافقات بین‌المللی علیه ما نیاز داشت طرف‌های اروپایی و غیره را همراه خود سازد، اما امروز شرایط به سرعت در جهت عکس آن در حال تغییر است.

علاوه بر آن، آن روی سکه تاکید اکثر قریب به اتفاق مذاکره کنندگان اروپایی و دیگر کشور‌ها با وزیر خارجه ما در حاشیه اجلاس اخیر سازمان ملل مبنی بر بازگشت فوری به برجام حاوی پیام مهمی نیز است که بخش اعظم آن احتمال ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

همچنین کمک یک میلیار دلاری آمریکا به اسرائیل برای تکمیل پروژه گنبد آهنین و تامین موشک‌های بیشمار برای این طرح صرفا برای مقابله با موشک‌های دوربرد فلسطین و سوریه و لبنان نیست، به نظر می‌رسد اهدافی فراتر از پوششی که اعلام شده را دارد و به احتمال قوی این اقدام در این مقطع در چارچوب مقابله امنیتی احتمالی تعریف می‌شود که جمهوری اسلامی نمی‌تواند آن را جدی نگیرد.

از سوی دیگر تحولات مهمی را در همسایگی ایران شاهد هستیم، افغانستان و حضور مجدد طالبان در کنار مرز‌های ایران از یک سو و از سوی دیگر گسترش بسیار سریع روابط اسرائیل با امارات و دیگر کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس همچنین شیوه‌های جدید سیاسی که در عراق در حال اجرا است از جمله انتخابات زودرس در این کشور موقعیت متفاوتی را برای ما بوجود می‌آورد که باید به آن بطور جدی فکر کنیم.

در چنین شرایطی ما نباید تنها شویم. جمهوری اسلامی به شدت نیاز به همگرایی و همراه نمودن کشور‌های دیگر با خود دارد ما علاوه بر گسترش روابط با همسایگان نیاز به ارتباط روزافزون با کشور‌های معتبر دنیا داریم ما باید پیام‌های روشن و مبتنی بر راه حل‌های دقیق ارائه دهیم؛ آن‌ها نباید از ما مایوس شوند و احساس کنند به حساب نمی‌آیند.

در نهایت غرور سیاسی در این شرایط سم مهلکی است که ضرر آن بیشتر برای ما خواهد بود، این امر الزاماتی داردکه ما باید به آن اعتقاد داشته و برای آن تصمیمات مهم بگیریم.



حقیقتگو September 27, 2021 08:39 PM

حکومت صدام حسین تنها بعد ازباخبرشدن که امریکا حاضر به مذاکرات با وی نیست ودرصدد اقدام نظامی برعلیه حکومت صدام حسین برآمده است درصدد توافقی با غربی ها برآمد که خسارت مالی درجنگ با کویت و ایران را بپردازد وصلح دائم را باکشورهای همجوارش را بپذیرد! درحقیقت محض حکومت اخوندی طالبان شیعه ازتغییروتحولات دراموربرجام باخبراست ولی چه میشود که با این حال هیچ اثری ازترس ووحشت دراین مورد ندارد؟ بایدن جرات حمله نظامی برعلیه تاسیات اتمی آخوندی را ندارد وزخم خورده شکست درافغانستان است وازهرگونه حمله نظامی خودداری می کند و خواهد کرد تحریم ها هرچه باشند و خواهند بود توسط چین و روسیه وحتی اقشاری دراتحادیه اروپا نقش برآب خواهند شد اتحادیه اروپا مماشات های کلان یوروئی با حکومت اخوندی مطرح است و نمی تواند ازصرفنظرکند وحتی اگرخامنه ای بابمب اتمی هم رختخواب شود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


سعید September 28, 2021 09:49 AM

به اعتقاد من ، رژیم تصمیم نهایی خودش رو برای ساخت بمب اتم ( بمب اسلامی ) گرفته است -- آخوندها با توجه به ضعف دولت آمریکا ( حضور جو خواب آلود در کاخ سفید) و حمایت پشت پرده چین ( قرارداد ۲۵ ساله فروش ایران به چین ) و روی کار آمدن دولت انقلابی و یکدست در اختیار سپاه ، زمان را مناسب دیده اند تا به آرزوی چهل ساله خودشان مبنی بر ساخت بمب اتم ، جامه عمل بپوشانند -- ملایان حاکم بر ایران اعتقاد دارند که برای زمینه سازی ظهور امام زمان ، جهان اسلام باید به قویترین سلاح دنیا که همان بمب اتم است مسلح شود -- ولی آخوندها یه نکته را غافل شده اند و آنهم اینکه اسرائیل بعلت اینکه موجودیتش در خطر است ، بیکار نخواهد نشست و به احتمال بسیار زیاد در دقیقه ۹۰ اقدام به بمباران تاسیسات اتمی ملایان خواهد کرد و اونوقت هست که دودش به چشم مردم ایران خواهد رفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: