آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 مهر ماه 1400 = 27-09 2021

خشم آمریکا از عدم همکاری رژیم با آژانس اتمی/هشدار اروپا

یکی از مقامات رسمی ایالات متحده که نام او برده نشده، به خبرنگاران گفته است که کاسه صبر دولت آمریکا در انتظار به بازگشت رژیم ایران به مذاکرات در حال لبریز شدن است و دور نخواهد بود روزی که باید به شیوه های دیگر روی آورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد، واشنگتن از امتناع رژیم تهران از ارائه دسترسی لازم به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسیار ناراحت است.

«این دیپلمات آمریکايی گفت: رژیم ایران علاوه بر رد دسترسی مورد نیاز، هنوز مدیرکل را به تهران دعوت نکرده است از جمله برای بحث در مورد سوالات حل نشده آژانس در مورد توافق جامع پادمان همانطور که تهران نیز در بیانیه مشترک ۱۲ سپتامبر موافقت کرد. ما می‌خواهیم یادآوری کنیم که این سوالات مربوط به تعهدات قانونی رژیم ایران بر اساس توافقنامه پادمان مورد نیاز در ان‌پی‌تی است».

وی افزود: «همانطور که دو هفته پیش در جلسه شورای حکام اعلام کردیم، رژیم ایران باید به صورت فوری به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری لازم را ارائه دهد. در کنار بسیاری از اعضای دیگر، ما همچنین تاکید کردیم که رژیم ایران باید به تعهدات خود در بیانیه مشترک ۱۲ سپتامبر عمل کند. همانطور که گزارش مدیرکل روشن می‌کند، اقدامات رژیم ایران برخلاف شرایط توافق شده در آن بیانیه است. ما از تهران می‌خواهیم بدون تأخیر به آژانس دسترسی لازم را ارائه دهد. اگر رژیم ایران این کار را انجام ندهد، ما در روزهای آینده با سایر اعضا در مورد پاسخ مناسب مشورت می‌کنیم».

از سوی دیگر سفیر اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مجتمع تسا کرج ابراز نگرانی کرد و خواستار دسترسی فوری بازرسان آژانس به این سایت شد.

وی افزود: این یک تحول نگران‌کننده و در تضاد با بیانیه‌ای مشترکی است که در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریورماه) بین مدیرکل و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم ایران حاصل شد.

این دیپلمات اروپایی عنوان کرد: همانطور که در گزارش بیان‌شده است، تمامی فعالیت‌های آژانس در خصوص تمامی تجهیزات تعیین‌شده آژانس و تأسیسات و امکانات رژیم ایران که در بیانیه مشترک به آن اشاره شد، به منظور حفظ تداوم آگاهی (آژانس) ضروری است.

وی بر همین اساس از رژیم ایران خواست تا بدون فوت وقت دسترسی بازرسان آژانس را از کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع تسای کرج مهیا کند.

دیپلمات اروپايی در ادامه این مساله را مهم ارزیابی کرد و از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا مراتب را به شورای حکام گزارش کند.



ب.د.د. September 27, 2021 04:28 PM

واشنگتن نگران از امتناع رژیم تهران برای دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است طرفهای برجام همین کشدار کردن برجام و در نتیجه کشدار شدن حکومت لات و لوتهائی که این روزها مهُر پیشانیشان را هم پاک کرده اند، است ، به گفته پوتین " اینها از هیچی سر در نمیارند " اجازه دادن بازرسان از نیروگاهای اتمی ، نشان خواهد داد که همه این جریان اتمی بلوف زرفهای برجامیست و جریان کشدار کردن این سیاست هم پایان میرسد جای شگفتیست که در طول این 43 سال هیچ صانحه اتمی هم در ایران روی نداده است و آنهم رژیمی که سپاهش دست چپ و راست خودرا نمیداند ولی ادعای دانستن چپ و راست اتمی شدن رامیکند سالیان زیادیست که گفته میشود رژیم تا شش ماه دیگر ، تا یکماه دیگر و یا در چند هفته دیگر به توانمندی مطلوب میرسد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 27, 2021 08:18 PM

این مقام رسمی ایالات متحده که نام او برده نشده بدون شک به گریه کردن وزجه زدن والتماس کردن رو خواهد آورد که وای حکومت آخوندی اشکمان را سرازیرکرد هرچی منتظرشدیم جوابمان را نداد هرچه بهرشکل وفرمی توسط روس ها و چینی ها و اتحایه اروپا برای ماله کشی شان لازم بود انجام دادیم گفتند صبرکنید جواب دادیم چشم صبرمی کنیم محترمانه بهشان گفتیم که درصدد ساقط کردن حکومت شان نیستیم ودست ازکارهای خلاف برجام بردارند که لاقل بایدن چسبی برای چسبیدن به صندلی رئیس جمهوری داشته باشد حتی گزارشات سازمان انژژی اتمی را به عمد برایشان سانسورکردیم وای بازم به بمب اتم سازی مشغولند ما بعنوان ابرقدرت جهان ازمشتی آخوندی عبابردوش گدای روضه خوان تودهنی خوردیم وای دیگرچه کنیم اشکم روان شد خداراشکرکه مطبوعات هستند که این حقارت ذلیانه رابرایشان با آب و تاب بگوئیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: