آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 مهر ماه 1400 = 27-09 2021

آتش سوزی دیروز در یک مرکز تحقیقات موشکی بود؛ کشته

سپاه پاسداران امروز از کشته شدن دو نفر از اعضای خود خبر داده که به گفته این نهاد نظامی در آتش‌سوزی روز یکشنبه چهار مهر در "یکی از مراکز تحقیقات" سپاه زخمی شده بودند. در بیانیه سپاه از این دو نفر به عنوان "شهید" یاد شده است.

به گفته سپاه پاسداران آتش‌سوزی روز یکشنبه در "انبار یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران" رخ داده هرچند که جزییات بیشتری درباره محل دقیق این رخداد و دلیل آتش‌سوزی منتشر نشده است.

به گزارش بی بی سی، حوادث مشکوکی که در مراکز نظامی یا هسته‌ای جمهوری اسلامی یا برای افراد مرتبط با آن رخ می‌دهد، همواره احتمال وقوع نوعی حمله یا خرابکاری عمدی به ویژه از سوی اسرائیل را به میان می‌آورد، به ویژه اگر اطلاع‌رسانی درباره حادثه به صورت ناقص یا با ابهام انجام شود.

سازمان جهاد خودکفایی سپاه یکی از مراکزی است که در توسعه تجهیزات نظامی به ویژه برنامه موشکی ایران نقش فعالی دارد.

یکی از مرگبارترین انفجارها در ارتباط با این سازمان حدود ده سال پیش در زاغع مهمات سپاه در منطقه ملارد کرج رخ داد که حسن تهرانی مقدم، رئیس وقت سازمان جهاد خودکفایی که با عنوان "پدر موشکی" جمهوری اسلامی شناخته می‌شد در آن کشته شد.

برنامه موشکی بالستیک سپاه پاسداران در کنار فعالیت‌های هسته‌ای از مهم‌ترین نقاط اختلاف میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های غربی است و اسرائیل هم بارها گفته است که به فعالیت علیه این برنامه‌ها ادامه می‌دهد



امیرارشادی September 27, 2021 10:06 PM

من مشکلی ندارم
سپاهی و بسیج و شیخ و رهبر
بهر صورت که محو گردید ز ایران
چو مردار گر بمیرد و سقط شید
همانند سلیمون و هزاران بی پدر مادر
گزاریم نامتان را ما شهید سگ خور

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: