آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 مهر ماه 1400 = 28-09 2021

فوتبال؛ امشب: بازیکن ایرانی مقابل لیورپول محمد صلاح

حالا برای مهدی طارمی فقط یک هدف وجود دارد. عبور از مدافعان باکلاس لیورپول و باز کردن دروازه الیسون بکر. شک نکنید یورگن کلوپ نامدار در چند روز اخیر بیشتر از هر چیز به مهدی طارمی فکر کرده است.

به گزارش جام جم، گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا برای ما فوتبالی‌ها شده گروه زندگی. بازی به بازی و هفته به هفته منتظریم تا هنرنمایی پسر بوشهری فوتبال ایران را در لباس راه‌راه پورتو ببینیم و کلی کیف کنیم. امشب نوبت یک تقابل جذاب دیگر است. مصاف مهدی طارمی با لیورپول مدعی.

هدفی که مهدی در فصل اروپایی زندگی فوتبالی‌اش ترسیم کرده، شکستن همه مرزهاست. یک ماجراجویی بزرگ. او فصل گذشته با آن قیچی برگردان زیبایی که به تور دروازه ادوارد مندی و تیم چلسی چسباند خودش را به جهان معرفی کرد. فراموش نکرده‌ایم که چلسی در همان فصل قهرمان اروپا شد و مندی تا پایان تورنمنت در ۱۲ بازی فقط ۲ گل خورد که یکی از آن‌ها همان سوپرگل مهدی بود.

طارمی پس از آن گل زیبا در حضور رونالدو، دروازه وویچک شزنی و یوونتوس را هم گشود تا در حذف غیر‌منتظره بانوی پیر از لیگ قهرمانان نقش داشته باشد. او در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا هم کارش را با گلزنی به یان اوبلاک دروازه‌بان درجه یک اتلتیکو مادرید آغاز کرد، گرچه آن گل با تصمیم پرحرف و حدیث تیم داوری مردود اعلام شد تا خیلی‌ها در پرتغال، یوفا را به دشمنی با تیم‌های پرتغالی متهم کنند. حالا برای مهدی طارمی فقط یک هدف وجود دارد. عبور از مدافعان باکلاس لیورپول و باز کردن دروازه الیسون بکر. شک نکنید یورگن کلوپ نامدار در چند روز اخیر بیشتر از هر چیز به مهدی طارمی فکر کرده است.

یک دبل تا ۵۰

آمار مهدی طارمی در فوتبال اروپا خیره‌کننده بوده. ۲۱ گل با پیراهن ریوآوه کافی بود تا او دو فصل پیش مشترکا آقای گل لیگ برتر پرتغال شود. بعد هم انتقال به پورتو و ادامه گلزنی‌هایش در این تیم بزرگ. حالا هواداران پورتو هم نمی‌توانند تیمشان را بدون این مهاجم ایرانی تصور کنند. او در همین یک سال اخیر که پیراهن شماره ۹ پورتو را بر تن کرده ۲۷بار دروازه حریفان اروپایی را باز کرده تا به آمار خیره‌کننده ۴۸گل اروپایی در کمتر از ۳۰ ماه بازی در قاره سبز برسد. گل‌هایی زیبا که باعث شده هواداران پورتو او را «مهدی پوشکاش» صدا کنند. گل آخرش که از فاصله ۴۰ متری زده شد جدی‌ترین نامزد گل ماه فوتبال پرتغال است. مهدی فقط ۲ گل تا رسیدن به ۵۰ گل اروپایی فاصله دارد.

کار سخت مدافعان لیورپول

تا قبل از بازی این هفته لیورپول در لیگ جزیره، بعضی‌ها به تاثیر حضور ویرجیل فن دایک در خط دفاع این تیم اشاره می‌کردند. در ۵ بازی ابتدایی لیورپول که فن دایک در قلب دفاع این تیم بود، ۴ کلین‌شیت ثبت شد و تنها یک گل دریافت کردند. اما در بازی این هفته در خانه برنتفورد که با نتیجه تساوی ۳بر۳ به پایان رسید، نقاط ضعف لیورپول بیش از پیش مشخص شد.

هر سه بازیکن برنتفورد که دروازه لیورپول را باز کردند، برای اولین‌بار در فصل جاری لیگ‌برتر پایشان به گلزنی باز شد. نکته اینجاست که دو نفر از آن‌ها جزو بازیکنان ثابت برنتفورد هستند. لیورپول سه گل از تیمی دریافت کرد که سیستم بازی‌اش شباهت‌های زیادی با پورتو دارد. از طرف دیگر، مهدی طارمی با آمادگی بالایی که این روز‌ها دارد، مطمئنا برای مدافعان لیورپول دردسر‌ساز خواهد شد.

آمار خیره‌کننده پورتو

تیم پورتو در حالی امشب در ورزشگاه خانگی دراگون از شاگردان یورگن کلوپ پذیرایی می‌کند که تا به اینجا رکوردی فوق‌العاده از خودش به جا گذاشته است. از بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان مقابل چلسی، پورتو دیگر هیچ بازی را نباخته و رکورد ۱۸ بازی متوالی بدون باخت در پرتغال و اروپا را از خودش به جا گذاشته است. شاگردان سرجیو کونسیسائو طی یک سال گذشته تیم‌های بزرگ اروپایی همچون یووه را شکست داده و در هفته اول فصل جدید لیگ قهرمانان هم در خانه اتلتیکو مادرید به تساوی بدون گل رسید.

این نهمین تقابل دو تیم در بازی‌های مختلف اروپایی به حساب می‌آید. در هشت تقابل قبلی، تیم پرتغالی هیچ بردی به دست نیاورده است. ۵ بازی با پیروزی قرمز‌های آنفیلد و سه بازی هم با تساوی تمام شده است. آخرین تقابل آن‌ها در یک چهارم نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ بود که شاگردان کلوپ در دو بازی رفت و برگشت تیم پرتغالی را شکست دادند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: