آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 مهر ماه 1400 = 28-09 2021

ارتش انگلیس برای کمک به تامین بنزین وارد عمل می‌شود

دولت بریتانیا "در صورت نیاز" برای رفع کمبود بنزین در این کشور از ارتش کمک خواهد خواست. تعدادی از رانندگان تانکرهای ارتش برای تامین سوخت وارد عمل شده‌اند. به دلیل هجوم مردم برای خرید بنزین ۹۰ درصد جایگاه‌ها خالی شده‌اند.

وزیر اقتصاد بریتانیا اعلام کرد، "در صورت نیاز" از خودروهای مخصوص حمل بنزین ارتش برای رفع کمبود این سوخت کمک خواهد گرفت. به گفته کواسی کوارتنگ، در صورت نیاز و به صورت موقت برای رفع کمبود بنزین از ظرفیت نیروهای ارتش استفاده خواهد شد.

در حال حاضر تعداد محدودی از رانندگان تانکرهای ارتش برای حمل بنزین به خدمت گرفته شده‌اند.

مردم بریتانیا آخر هفته گذشته برای خرید بنزین به پمپ بنزین‌ها هجوم آوردند. در برخی از نقاط این کشور به دلیل هجوم مردم برای خرید بنزین تا ۹۰ درصد جایگا‌ه‌ها از بنزین خالی شدند.

به گزارش دویچه وله فارسی، دلیل کمبود بنزین و گازوئیل کم شدن تعداد رانندگانی است که پس از برگزیت می‌توانند وارد بریتانیا شوند. تعداد این رانندگان در سراسر بریتانیا حدود ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود. رانندگان زیادی پس از برگزیت به اروپا بازگشته و در آنجا ماندگار شدند. از سوی دیگر شیوع کرونا نیز مانع آموزش و تعلیم رانندگان جدید است.

دولت محافظه‌کار بوریس جانسون در ابتدای هفته جاری بار دیگر تاکید کرد که کمبود سوخت وجود ندارد و تمامی شهروندان باید رجوع به جایگاه‌های بنزین و خرید انبوه آن را متوقف کنند و تنها به اندازه‌ای که نیاز دارند بنزین بزنند. به گفته دولت در این صورت شرایط دوباره عادی می‌شود.

تقاضای مشابهی نیز از سوی شرکت‌های تامین سوخت مطرح شده است. در یک بیانیه مشترک از سوی بریتیش پترولیوم، اسو، شل و سایر کمپانی‌های بنزین آمده است: «ما از همه می‌خواهیم به حدی که لازم هست سوخت بخرند، همانگونه که به طور معمول می‌خرند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: