آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 مهر ماه 1400 = 29-09 2021

برملا شدن دروغ های بایدن در مورد خروج از افغانستان

بلندپایه ترین مقامات وزارت دفاع آمریکا می گویند که در اوایل سال جاری به رییس جمهوری ایالات متحده هشدار داده بودند که حدود ۲۵۰۰ نیرو در افغانستان نگه دارد زیرا در غیر این صورت ارتش و دولت افغانستان سقوط خواهد کرد. این شهادت رسمی مقامات پنتاگون با اظهارات اخیر جو بایدن در تناقض است که گفته بود در این خصوص به وی توصیه‌ای نشده بود.

لوید آستین وزیر دفاع، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش و ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز سه شنبه در کمیته‌ نیروهای مسلح سنا حاضر شدند تا به سوالات سناتورها درباره عملکرد آمریکا در خصوص خروج از افغانستان پاسخ بدهند.

ژنرال میلی همچنین گفته است که پنتاگون حتی تا ۱۰ روز پس از سقوط کابل به "اتفاق آرا" به جو بایدن توصیه نکرده بود که آمریکا به طور کامل افغانستان را ترک کند.

ژنرال مک کنزی نیز گفت که او توصیه کرده بود حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در خاک افغانستان باقی بمانند.

فرمانده سنتکام افزود در پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی به دولت دونالد ترامپ ریاست جمهوری وقت توصیه کرده بود که حدود دو برابر یعنی ۴۵۰۰ سرباز را در افغانستان حفظ کند.

او در پاسخ به سوالات سناتور جیم اینهوف - بلندپایه‌ترین عضو جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح - گفت "به نظر شخصی وی" که مبنای توصیه رسمی وی قرار گرفت خروج کامل نیروهای آمریکایی می توانست به سقوط ارتش و دولت افغانستان منجر شود.

ژنرال مک کنزی گفت که با جو بایدن در مورد این پیشنهاد ژنرال اسکات میلر، فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در افغانستان، به طور مستقیم صحبت کرده بود که چند هزار سرباز در افغانستان باقی بگذارد.

ژنرال مک کنزی گفت: "من در زمان بحث حاضر بودم و اطمینان دارم که رئیس جمهور همه توصیه‌ها را شنید و بسیار متفکرانه به آنها گوش داد."

این در حالیست که جو بایدن در ماه اوت در پی به قدرت رسیدن طالبان و آغاز روند هجوم هزاران نفر به فرودگاه کابل برای فرار از کشور به شبکه ای‌بی‌ سی گفت به یاد نمی آورد که "هیچکس" به او توصیه کرده باشد که یک نیرویی حدود ۲۵۰۰ نفری را در افغانستان نگه دارد.

به گزارش بی بی سی، مجری از آقای بایدن سوال کرده بود: "بنابراین هیچ کس نگفت،‌ یعنی مشاوران نظامی شما به شما نگفتند که نخیر ما فقط باید ۲۵۰۰ سرباز (در افغانستان) باقی بگذاریم. اوضاع در چند سال گذشته با ثبات بوده است. ما می توانیم این کار را انجام بدهیم. آیا همچنان می توانیم این کار را ادامه بدهیم؟"

بایدن پاسخ داد: "نه. تا آن جایی که به خاطر می آوردم هیچ کس این را به من نگفت."



اردلان September 29, 2021 08:23 AM

آیت الله جو بایدن رئیس جمهوری قلابی از حزب دمکرات آمریکا از روز نخست تا کنون هر چه دروغ در ذهن داشته بر زبان آورده!
اما خوب افراد دروغگو کم حافظه هم هستند!
او نمیتواند بگوید که این تصمیم احمقانه را کسانی دیگر گرفته اند که او حتی آنها را نمیشناسد!
در واقع تصمیمات اساسی آمریکا توسط گروهی ناشناس گرفته میشود که حتی رئیس جمهور نیز باید بدون چون و چرا اما با روشهای خود آن به سر انجام برساند!
این بازیهای مسخره موش و گربه ای در کنگره آمریکا بیشتر بهدف عوامفریبی برنامه ریزی و اجرا شده!
دمکراتهای بی آبرو با این مسخره بازیها هرگز نخواهند توانست رخداد تراژدی شکل یعنی فاجعه واگذاری افغانستان به گروه قرون وسطایی طالبان و یا همان پاکستان و جمهوری عسلامی را توجیح کنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


سیاوش September 29, 2021 09:05 AM

واقعا این جو خوابالو یک فاجعه برای آمریکا و جهان شده احتمالا در لحظه توصیه مشاوران نظامی، این آقا در خواب خرگوشی بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: