آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 مهر ماه 1400 = 02-10 2021

برجام؛ رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی: ..گزینه نظامی

نشریۀ پولیتیکو در گزارشی نوشت: رژیم ایران در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین پایتخت اتریش وقت کشی می‌کند و همزمان برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد.

پولیتیکو نوشته است، دولت رئیسی تاکید می‌کند که به زودی مذاکرات احیای برجام را از سر می‌گیرند٬ ولی در عمل رویکرد دیگری در پیش گرفته‌ است. برای جلوگیری از صدور قطعنامه٬ با آژانس توافق می‌کند، اما روز بعد این توافق را نادیده می‌گیرد.

به گفته این دیپلمات، احتمالا ارزیابی رژیم ایران این است که آمریکا پس از تحولات اخیر در افغانستان و اختلافات با فرانسه در موضع «ضعف» قرار دارد. چنین تصوری باعث می‌شود که رویکرد سخت‌تری در مذاکرات در پیش بگیرد.

در همین حال سناتور منندز، رئیس دموکرات کمیتهٔ روابط خارجی سنای آمریکا گفت: بازگشت به برجام غیرممکن است، زیرا رژیم ایران از پای‌بندی به مفاد توافق اصلی بسیار فاصله گرفته است.

وی گفت: ما به یک استراتژی جامع نیاز داریم که با تحریم‌های بین‌المللی پشتیبانی شود، تحریم‌هایی که هم‌پیمانان ما مایلند اعمال کنند و تحریم‌هایی که رفتارهای شرورانه رژیم ایران در منطقه و برنامه موشکی آن را مهار کند.

این سناتور دموکرات گفت: الآن زمانی است که تلاش هایمان را چند جانبه کنیم زیرا آنها نشان داده‌اند که مایل به بازگشت به مذاکرات نیستند. رئیسی هم یکی از افراطی‌ترین آیت‌الله‌ها است. بنابراین زمان آن است که اینکار را امتحان کنیم. زیرا اگر اینکار را بکنیم و اما هنوز نشود آنها را متوقف کرد، فکر می‌کنم در آن صورت پایه و اساس محکم‌تری برای کاربرد یک گزینه نظامی وجود خواهد داشت.



حقیقتگو October 2, 2021 08:00 PM

اگردمکرات هاواوبماهاوبایدن هادرزمان جنگ جهانی دوم دراروپاحکومت امریکارادردست داشتندودرصدد مذاکرات آنچنانی خودگول زنانه ووقت تلف کنانه با هیتلربرای صلح برآمده بودندوهیچ اقدام نظامی برعلیه صنایع نظامی حکومت هیتلرانجام نداده بودند بدون شک هیتلربمب های اتمی وموشک های استراژیکش را ساخته و امریکا راهم هدف قرارداده بود بنابه گفته های مقامات امریکائی وسازمان جاسوسی امریکا براساس مدارک معتبرشان دردوره جنگ جهانی دوم حکومت هیتلردرچندقدمی ساخت بمب اتمی قرارداشته بوده است وبمباران های ممتدد صنایع نظامی هیتلرتوسط امریکا و انگیس مجال ساخت بمب اتمی به هیتلرنداده است بله بعدازشکست بایدن درافغانستان نتنها خامنه ای به بمب اتم سازی اش ادامه میدهد بلکه چین هم بال وپردرآورده تایوان راتهدید می کند بایدن ذلیل شده دیگربا تحریم هاهم حریف حکومت تازی نمیشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: