آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 مهر ماه 1400 = 07-10 2021

دهها میلیون ایرانی دچار اختلالات روانی کرونا شده‌اند

وزارت بهداشت در ایران از افزایش اختلالات روانی، به‌ویژه در ارتباط با همه‌گیری کرونا خبر داده است. اختلالات روانی در بین کسانی که یا خود مبتلا به کرونا شده و یا یکی از بستگان خود را از دست داده‌اند، شدیدتر بوده است.

نتایج پژوهشی درباره اختلالات روانی ناشی از همه‌گیری کرونا که بر روی ۲۵ هزار نفر از شهروندان ایران صورت گرفته، منتشر شده است.

دبیر کمیته تخصصی سلامت روان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی گفته است که سی درصد درصد از جمعیت ایران درگیر اختلالات روانی شده‌اند.

به گزارش دویچه وله، تحقیقات ناظر بر شناسایی اختلالات روانی در ۳۰ درصد از شهروندان ایران پیش از شروع پیک پنجم همه‌گیری کرونا صورت گرفته و به سخن دیگر، ابعاد به اختلالات در حال حاضر گسترده‌تر از زمان انجام این تحقیقات است.

بنا بر اظهارات نوربالا «یافته‌ها نشان می‌دهد که کووید-۱۹ اختلالات روانی را تشدید کرده است و آن‌هایی که درگیر کرونا شده‌اند و یکی از بستگان خود را از دست داده‌اند، بیشتر دچار اختلالات روانی شده‌اند.»

از جمع ۱۴.۹ درصد جمعیت مورد مطالعه که دچار کرونا شده بودند، ۳۹.۶درصد مشکلات روانشناختی داشتند. هم‌چنین از ۴درصد افراد که یکی از عزیزان خود را از دست داده بودند که میزان مشکلات روانشناختی در این ۴درصد، ۴۰.۸درصد بوده است»

برخی منابع می گویند آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ایران بیش از ۴۰۰ هزار نفر است.



rahim.negahban October 7, 2021 11:47 PM

مصیبت عظما تعظیل بودن سینماها کنسرت ها رواج مداح گری از همه ی مصیبت ها فزونی دارد-------همین اروپا بعد از جنگ جهانی دوم اول رفت سراغ احیا وزشگاها و تاتر خانها وموسیقی بعد کارخانه ها بازسازی کردند جوامع شاد هم بهتر زیست میکنند هم خوبتر کار

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: