آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 مهر ماه 1400 = 08-10 2021

پولشويی؛ آلمان یک بانک وابسته به رژیم را تحریم کرد

اداره نظارت دارایی فدرال آلمان روز جمعه اعلام کرد که اقدام به اعطای اعتبارات مالی مانند وام را برای بانک ملی ایران شعبه هامبورگ ممنوع کرده است.

به گزارش رادیو فردا، در اطلاعیه این اداره «نقض قوانین شفافیت» در کشور آلمان دلیل اعمال این ممنوعیت اعلام شده و آمده است که بانک ملی «الزامات سازمان‌های تجاری» منطبق با قوانین بانکداری آلمان را رعایت نکرده است.

بانک ملی ایران ۷۰ سال است که در شهر هامبورگ فعالیت دارد و در سال‌های اخیر، فعالیت‌های این بانک تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا فراز و نشیب فراوان داشته است.

اکثر شرکت‌ها و موسسات مالی اروپایی که در بازار آمریکا هم فعالیت دارند به دلیل نگرانی از پولشويی و تحریم‌های واشنگتن همکاری و معاملات خود با ایران را متوقف کردند.

اخیرا کشور بحرین در پرونده «بزرگ‌ترین پولشویی» در تاریخ این کشور چند بانک وابسته به حکومت ایران از جمله بانک ملی را مجرم شناخت.

دادستان کل بحرین، در همان زمان اعلام کرد که بانک ملی و بانک صادرات به دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی از یک سیستم جایگزین که از طرف مقامات بحرینی مجوز نداشته برای انتقال پول استفاده کرده و با نگهداری آن، تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم ایران را دور زده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: