آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 مهر ماه 1400 = 09-10 2021

حمله وحشیانه به زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از حمله و ضرب و شتم شماری از زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ (فشافویه) خبر داده است.

این خبرگزاری و چند تن از فعالان مدنی گفته‌اند شماری از زندانیان سیاسی این زندان به دست زندانیانی که آنها را متهمان "جرایم خشن" خوانده‌اند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. طبق گزارش‌ها، برخی از این افراد به بهداری بیمارستان منتقل شده‌اند.

زندانیان سیاسی در این زندان بارها نسبت به عدم امنیت جانی خود اعتراض کرده‌اند.

علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی که به اتهام "توهین به رهبری" و تشکیل یک کانال تلگرامی به نام "آتئیست‌ها" به هشت سال زندان محکوم شده بود، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، در زندان فشافویه به قتل رسید.

زندان فشافویه یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های ایران است که در جنوب تهران قرار دارد. این زندان مساحتی حدود ۱۱۰ هکتار دارد. این زندان در ابتدا برای محکومان مواد مخدر ساخته شده بود اما در سال‌های گذشته زندانیان سیاسی و امنیتی از جمله شماری از دروایش به این زندان منتقل شدند.

هرانا می‌گوید این حمله روز گذشته روی داده است. این خبرگزاری گفته است شماری از زندانیان سیاسی در تیپ دو زندان که بدون اجرای اصل تفکیک جرایم در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند، توسط تعدادی از زندانیان متهم به جرایم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

رخداد شاپور احسانی راد، پویا قبادی، اسماعیل گرامی، اکبر باقری و اکبر فراجی از جمله زندانیانی هستند که گفته شده آسیب دیده و به بهداری زندان منتقل شده‌اند.

پروین محمدی، فعال کارگری در رشته توییت‌هایی گفته است عصر دیروز چهار نفر از زندانیان تیپ ۲ زندان "با چاقو و قمه" به اتاق شاپور احسانی راد و اسماعیل گرامی و تعدادی از دیگر زندانیان سیاسی در این اتاق حمله کردند.

فعالان کارگری گفته‌اند این افراد پیشتر از عدم اجرای اصل تفکیک جرایم انتقاد کرده و خواهان انتقال به بندهای دیگر شده بودند.



اردلان October 9, 2021 08:31 AM

تامادامیکه مردم بصورت میلیونی به پشت دربهای زندانهای سراسر کشور تجمع نکنند نتنها زندانیان سیاسی آزاد نخواهند شد بلکه رژیم ضعیف شده آخوندی احتمال دارد آنان را نیز بقتل برساند!
تنها راه آزاد سازی کشور تشکیل شورای قیام در داخل ایران به هدف سرنگونی کامل رژیم اهریمن کاشت ملاها توسط خود مردم خواهد بود و دیگر هیچ!
زنده و پیروز باد قیام خونین مردمی!
پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: