آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 مهر ماه 1400 = 09-10 2021

یک هنرمند دیگر ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

عزت الله مهرآوران (بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون) شب گذشته (جمعه ۱۶ مهرماه) پس از چند روز ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش ایلنا، عزت‌الله مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر حضور داشته است و هم در سینما و تلویزیون. او در سینما با کارگردانان مختلفی، چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

عزت‌الله مهرآوران بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، زاده ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان بود. وی دارای نشان درجه یک هنری از سوی وزارت علوم (دکترا تئاتر)، و دریافت صلاحیت هنری از اداره تئاتر در سال ۱۳۵۴ با ارزش کارشناس تئاتر در خوزستان است.

به گفته خود این هنرمند، او از ششم دبستان و از زمانی که از کالبد خود بیرون آمد و به نقش یک پسر یتیم جان داد، وارد دنیای تئاتر شده است. مهرآوران در این باره گفته است: بازی در این نقش و ورود به دنیای تئاتر شور و شوق عجیبی در من ایجاد کرد و باعث شد به مقوله تئاتر و نمایش نگاه جدی تری داشته باشم؛ بنابراین شروع به نوشتن کردم و اندیشه‌های مختلفی را که در ذهن داشتم به روی کاغذ آوردم و از همین دوره سنی تمرین نمایشنامه نویسی من آغاز شد. هنوز که هنوز است من پر از شوق هستم، در دوره کارشناسی تئاتر آقای «عزت الله انتظامی» به ما می‌گفت؛ فقط یادتان باشد که شما نوکر مردم هستید.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: