آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 مهر ماه 1400 = 09-10 2021

سواستفاده کلاهبرداران از فیس بوک برای فروش آمازون

سواستفاده عده ای کلاهبردار از امکانات فیس بوک برای فروش جنگل های آمازون

عده‌ای کلاهبردار از امکانات فیس‌بوک برای فروش جنگل‌های مشهور آمازون استفاده کرده‌اند. این در حالی است که چنین اقدامی کاملاً غیرقانونی است.

به گزارش مهر به نقل از ورج، فروش زمین‌های جنگل‌های آمازون که در شرایط فعلی نیز در معرض نابودی است، محیط زیست و زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تهدید می‌کند و کلاهبرداران برای فریب مردم و کسب سود به انتشار آگهی‌های تبلیغاتی غیرقانونی در فیس‌بوک متوسل شده‌اند.

به دنبال گسترش این پدیده در فیس‌بوک و اعتراض به آن، این شبکه اجتماعی روز جمعه اعلام کرد سیاست‌های تجاری خود را تغییر می‌دهد تا فروش زمین‌های محافظت شده در فیس‌بوک و پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ به طور صریح ممنوع شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قطعات وسیعی از جنگل‌های آمازون از طریق فیس‌بوک برای فروش عرضه شده و این قطعات عمدتاً فاقد سند مالکیت بوده و جنگل زدایی ناشی از گسترش صنعت گاوداری در برزیل به رشد این پدیده کمک کرده است.

نکته جالب اینکه فیس‌بوک در ابتدا نمی‌خواست به طور مستقل فروش غیرقانونی زمین‌های جنگل‌های آمازون را متوقف کند، ولی چند ماه بعد از افشای این ماجرا در رسانه‌ها، فیس‌بوک موضع سخت‌تری گرفته و مدعی شده نه تنها جلوی فروش زمین‌های آمازون را خواهد گرفت، بلکه فهرستی از زمین‌های حفاظت شده را برای شناسایی موارد نقض سیاست‌های خود در این زمینه تهیه کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: