آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 مهر ماه 1400 = 10-10 2021

افزایش اعدام و حکم کور کردن چشم یک متهم در ایران

یک گزارش تازه درباره وضعیت اعدام در ایران می‌گوید که در فاصله زمانی یک ساله از اکتبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱، «حداقل ۲۶۶ نفر در نقاط مختلف ایران به شیوه حلق آویز اعدام شدند که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است».

خبرگزاری هرانا که این گزارش را در آستانه روز ۱۸ مهر، روز جهانی مبارزه با اعدام، منتشر کرده است، می‌گوید در میان افراد اعدام شده ۹ نفر زن بوده و سه نفر در زمان ارتكاب جرم زیر ۱۸ سال داشته است.

بر اساس این گزارش در این دوره بیش از ۶ درصد افراد اعدام شده، اتهامات «امنیتی، فساد فی‌الارض و محاربه» داشته و بخش عمده احکام اجرا شده مربوط به پرونده‌های قتل و جرائم مربوط به مواد مخدر است.

حکم به قصاص و کور کردن چشم یک متهم

دادگاه کیفری یک استان تهران رای داده است که بر اساس قصاص «چشم در برابر چشم»، یک چشم یک متهم ۴۵ ساله کور شود.

به نوشته وب‌سایت مشرق‌نیوز، در این ماجرا که به درگیری در خرداد سال ۹۷ در منطقه قشم بین دو همسایه باز می‌گردد، مرد ۴۰ ساله‌ای مضروب و چشم راست او تخليه شد و پس از شکایت و ارسال پرونده به تهران، در نهايت رای دادگاه «حکم به قصاص چشم متهم» بوده است.

اسفند سال ۹۳ رسانه‌های داخل ایران گزارش دادند که برای اولین بار حکم قصاص چشم در برابر چشم اجرا شده است. آبان سال ۹۵ نیز گزارش شد که حکم قصاص چشم در برابر چشم در تهران اجرا شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در آن زمان اجرای این حکم را نمونه‌ای «هولناک» از اقدامات قوه قضاییه جمهوری اسلامی دانست که «به اصول ابتدایی انسانیت به‌ شدت بی‌اعتنا هستند».

موافقان و حامیان این راهکار اما آن را راهکار کتاب مسلمانان قرآن می‌دانند.



اردلان October 10, 2021 08:47 AM

سران جنایتکار جمهوری عسلامی خود بخوبی میدانند که چنانچه روزی حتی با سلاحهای سبک و سنگین در دست در روز رستاخیز مردمی نتوانند در برابر خیل عظیم مردم خشمگین دوام آورند و به دست آنان بیافتند روزگار تیره و تاری در انتظار خواهند داشت!
چراکه در آن روزهای موعد بطور یقین چنانچه آنان در تله های مردم گرفتار شوند پیش از بازداشت آنان توسط مبارزین به احتمال بسیار به دست مردم عادی به هلاکت خواهند رسید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: