آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 مهر ماه 1400 = 10-10 2021

انتخابات عراق و انتظاراتی حول میزان پایین مشارکت

انتخابات زود هنگام پارلمان عراق امروز یکشنبه ۱۸مهر برگزار می‌شود. عراق در حال حاضر با بحران اقتصادی، فساد گسترده و تفرقه‌های قومی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش بکه خبری الحره، با توجه به انتظاراتی حول میزان پایین مشارکت در انتخابات زود هنگام پارلمان عراق، هشدارهایی وجود دارد که عدم تمایل عراقی ها به رأی دادن ممکن است هدفی را که انتخابات در آن برگزار می‌شود غیرجدی سازد.

فراخوان به برگزاری انتخابات زود هنگام، که طبیعتاً برای سال۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود، پس از فشار معترضانی که در اکتبر ۲۰۱۹ به خیابان‌ها آمدند تا به فساد طبقه سیاسی و افزایش نفوذ شبه‌نظامیان وفادار به تهران اعتراض کنند انجام شد.

ناامیدی و سرخوردگی بر عراقی‌هایی که در اعتراضات مردمی شرکت کردند و با سرکوب خونینی روبه‌رو شد که صدها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت، حاکم است و بسیاری از آنها تأیید می‌کنند که انتخابات را تحریم خواهند کرد.

بر اساس گزارشی که مجله"اکونومیست" انگلیس منتشر کرده است، اگر میزان مشارکت رأی دهندگان در انتخابات کم باشد، ممکن است انتخابات عراق بی‌فایده باشد.

این گزارش هشدار می‌دهد که تهدید به تحریم تنها ممکن است به نیروها و شبه‌نظامیان طرفدار رژیم ایران که دارای احزاب و نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات هستند کمک کند تا قدرت و نفوذ خود را در نهادهای دولتی تقویت کنند.

در همین حال رئیس جمهور عراق گفت: شکل‌گیری یک قرارداد سیاسی و اجتماعی جدید بدون تشکیل پارلمانی که خواسته‌های واقعی مردم عراق را بیان کند، امکان‌پذیر نخواهد شد.

برهم صالح افزود: پارلمان عراق باید بدون قیمومت و تزویر با آراء مردم شکل گرفته و نماینده حقیقی مردم عراق باشد. انتخابات روز یکشنبه باید لحظه‌ای ملی برای باز پس گرفتن ابتکار‌عمل و دستیابی به اصلاحات مورد نظر باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: