آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 مهر ماه 1400 = 11-10 2021

اسکاتلند؛ لغو سفر رئیس جمهور خامنه‌ای از ترس بازداشت

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز گفت که رئیسی در اجلاس اقلیمی در اسکاتلند شرکت نمی‌کند و اساسا چنین برنامه‌ای هم نبوده است.

خبر لغو سفر رئیسی به اسکاتلند پس از آن اعلام می شود که شماری از فعالان حقوق بشر و خانواده‌های اعدامیان از پلیس این کشور خواسته‌اند در صورت ورود ابراهیم رئیسی به گلاسگو او را به اتهام جنایت علیه بشریت بازداشت کند.

بیست و ششمین اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل در طول بیش از یک هفته در گلاسگو در اسکاتلند برگزار می‌شود. نشست سران کشورها در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان خواهد بود و به گزارش رسانه‌های جمهوری اسلامی ابراهیم رئیسی هم به این نشست دعوت شده است.

رئیسی بعد از شروع ریاست جمهوری در مرداد ماه امسال تا کنون فقط یک سفر خارجی به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، داشته اما از سفر به نیویورک، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امتناع کرده است. اعلام شد به دلیل همه‌گیری کرونا رئیسی به آمریکا نرفته است اما در همان زمان او به تاجیکستان سفر کرد.



حقیقتگو October 11, 2021 08:18 PM

کشورهای خارجی وبوِِیژه اروپائی با برگذاری کنفرانس و اجلاس های نمایشی ودعوت کردن ازدیکاتورها یک هدف مشخصی را دنبال کرده ومی کنند که تجارومماشتگران شان قرارداده های پنهانی وکلان دلاری ویورئی بدون انکه چشم های نامحرمی وفضولی رابه خودشان جلب کنند درحاشیه این کنفرانس واجلاس های نمایشی وحتی دراتاق ها مجاور اتاق محل سکونت دیکتاتورهادرهتل ها به هدفشان برسند حکومت اسکاتلند نمی داند که حکومت آخوندی وآنهم رئیسی جلاد وبیسواد را چه به اجلاس اقیلمی دراسکاتلند که سالهای سال به نابود کردن جنگل ها ومراتع سبزوخشکانیدن رودخانه ها وویلاسازی بجایشان درایران مشغولند؟ دعوت کردن اتحادیه ازظریف ماله کش برای حضورش درکنفرانس امنیتی مونیخ فقط برای مماشتگران اروپائی ودللان اسلحه حائزاهمیت بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: