آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 مهر ماه 1400 = 11-10 2021

اختلال روزافزون اینترنت در ایران به علت کمبود پهنای باند

برخی رسانه‌های داخلی از اوج‌گیری اختلال در اینترنت خبر می‌دهند و مشکل اصلا بروز وضعیت فعلی را «کمبود پهنای باند» عنوان می‌کنند.

وب‌سایت «زومیت» در گزارشی با اشاره به این مشکل نوشته است که «نزدیک به دو ماه است که افزایش پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت متوقف شده است» و «وضعیت اختلال اینترنتی در ایران به اوج خود در شهرهای مختلف رسیده است».

مجوز واردات و افزایش پهنای باند باید توسط شورای عالی فضای مجازی، نهاد بالادستی که به فرمان رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شده است، صادر شود و مشخص نیست چرا روند صدور مجوز متوقف شده است.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا کندی اینترنت در ایران را تایید کرد ولی آن را به آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری اغلب کلاس‌های درسی به صورت آنلاین مرتبط دانست.

او گفت در جلسات وزارت ارتباطات «تدابیر لازم برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت اتخاذ شد» ولی به جزئیات این اقدامات اشاره نکرد.

همزمان با بروز این مشكلات، برنامه‌ریزی نمایندگان مجلس ایران برای تصویب طرح مشهور به «صیانت فضای مجازی» که هدف اصلی آن اعمال محدودیت شدید بر اینترنت است ادامه دارد و روز گذشته اعضای هیئت رئيسه کمیسیون تعیین شده مجلس انتخاب شدند.

هیئت رئيسه این کمیسیون شش نفر هستند که سوابق ۶ نماینده تعیین شده نشان می‌دهد همگی از موافقان محدودسازی اینترنت هستند.

مخالفان تصویب این طرح در ماه‌های اخیر هشدار داده‌اند که در صورت تصویب آن، تغییرات بنیادینی در نحوه فعالیت کاربران، پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی به ویژه اینستاگرام، نظارت بر اینترنت و پهنای باند ایجاد خواهد شد و هدف از آن اعمال محدودیت شدید در زمینه دسترسی به اینترنت است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: