آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 مهر ماه 1400 = 11-10 2021

مقام اروپايی: تغییرات مهمی در جهان در حال رخ دادن است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مقاله‌ای را در رابطه با دیدگاهش نسبت به تغییرات مهم در جهان و جایگاه کشورهايی اروپايی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه مارکت ریسرچ تلکست، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مقاله تاکید کرد: تغییرات مهمی در حال رخ دادن هستند و اگر نمی‌خواهیم در جهانی زندگی کنیم که قادر به ممانعت از شکل‌گیری آن نیستیم، باید دست به کار شویم.

وی افزود: ما در حال حاضر دو روند بزرگ در روابط بین‌المللی را ثبت کرده‌ایم. یکی از این روندها، ظهور چین و واکنش‌ها به آن است از جمله شکل‌گیری شراکت امنیتی سه‌جانبه "آکوس" میان آمریکا، انگلیس و استرالیا و روند دیگر، "پویایی‌های چندقطبی" بازیگرانی چون روسیه است.

بورل در ادامه گفت: در این شرایط اروپایی‌ها به شدت در معرض تبدیل شدن به یک حالت منفعل هستند تا یک فاعل در امور بین‌الملل و به جای آنکه خودمان رویدادها را شکل دهیم و آنها را رهبری کنیم، تنها به تصمیمات دیگران واکنش نشان می‌دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: آیا ما به عنوان اتحادیه اروپا خوشحالیم که به نوعی بازیگر منطقه‌ای هستیم و عمدتا بر قدرت‌ اقتصادی و هنجاری که امور جهانی و قدرت سخت برای آن بسیار پیچیده است، تمرکز کرده‌ایم؟ باید در نظر داشته باشیم که هیچ خوراکی رایگان به دست نمی‌آید و این بدان معناست که انفعال هزینه بالایی دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: