آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 مهر ماه 1400 = 11-10 2021

سپاه: برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها فرصت طلایی است

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفته: برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها فرصت طلایی است. پاسدار یدالله جوانی از "لزوم اسلامی کردن دانشگاه‌ها" سخن گفته و افزوده است: تحول نظام آموزشی ایران تنها با عزیمت از "مکتب قاسم سلیمانی" امکان‌پذیر است.

به گزارش دویچه وله، بار دیگر دانشگاه و مراکز آموزشی ایران به موضوعی برای ورود سپاه و نیروهای امنیتی و نظامی تبدیل شده است. یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران از "تحول اساسی" نظام آموزشی ایران سخن گفته است.

جوانی مدعی شده است که برای مقابله با "تبلیغات دشمنان" باید جهادی عمل کرد. او از مکتب "قاسم سلیمانی"، فرمانده پیشین سپاه قدس که در جریان حمله پهپادی آمریکا کشته شد، سخن گفته و تبعیت از آن مکتب را برای تحول نظامی آموزشی در جمهوری اسلامی "الزامی" دانسته است.

او گفته است که برای مقابله با تلاش دشمنان برای ایجاد یاس و نارضایتی باید "جهاد امیدآفرینی" به راه انداخت. جوانی وظیفه پیش‌برد این جهاد را برعهده استادان دانشگاه‌ها دانسته است.

فرصت طلایی

معاون سیاسی سپاه پاسداران در عین حال بار دیگر از اسلامی کردن دانشگاه‌ها سخن گفت و مدعی شد که زمان مناسب برای اجرای این طرح فراهم شده است.

به باور یدالله جوانی "شکل‌گیری مجلس و دولت انقلابی فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه" ایجاد کرده است. او همچنین گفت که مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف کشور ناشی از عدم اصلاح دانشگاه‌ها بوده است.

او تاکید کرد که در پیش گرفتن مکتب قاسم سلیمانی و پیروی از "ولایتمداری" او باعث آن می‌شود که خروجی دانشگاه‌ها مثبت گردد.

معاون سپاه همچنین از استادان خواسته است تا دانشگاه‌ها را در "همه ابعاد" اسلامی کنند. او الزام اسلامی کردن دانشگاه‌ها را از "مطالبات رهبر" دانسته است. اشاره او به سخنان خامنه‌ای در این رابطه است.

محاصره تبلیغاتی

معاون سپاه در ارتباط با اسلامی کردن دانشگاه‌ها از واژه‌هایی همچون "محاصره"، "تصرف"، "جهاد" و "مکتب شهید سلیمانی" سخن گفته است.

او مدعی شده که جامعه ایران در "محاصره تبلیغاتی" دشمنان قرار دارد و هدف از این محاصره را "ایجاد یاس، ناامیدی و بدبینی در جامعه" و "تصرف ذهن و قلب مردم" اعلام کرده و گفته است: «دشمن می‌گوید اگر این‌ها را تصرف کنیم می‌توانیم خاک را هم تصرف کنیم. این محاصره باید شکسته شود.»

او به موضوع ستایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌ها اشاره کرده و آن را بخشی از "تهاجم" فرهنگی دشمن دانسته است. می‌گوید: «ببینید در سال‌های گذشته غربی‌ها به چه فیلم‌هایی از ایران جایزه دادند. اینها با برنامه‌ریزی صورت می‌‌گیرد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: