آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 مهر ماه 1400 = 12-10 2021

رژیم ایران و عربستان؛ واکنش اسرائیل به گزارش آ.اف.پ

یک دیپلمات خارجی در ریاض به خبرگزاری فرانسه گفته که رژیم ایران و عربستان برای بازگشایی کنسولگری‌های خود در دو کشور به توافق اولیه رسیده‌اند و احتمالا تا چند هفته آینده اعلام عادی‌سازی روابط شود.

این در حالیست که کارشناسان معتقدند که پس از مدت زمانی حدود شش سال قطع ارتباط، اقدامات بیشتری برای کاهش‌ تنش‌ها لازم است.

در همین حال یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: توافقنامه‌های صلح میان کشورهای عربی با اسرائیل موتور تغییر در خاورمیانه هستند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در سخنانی در جریان نشست کنست (پارلمان) درباره توافقنامه صلح موسوم به ابراهیم اظهار کرد: من از امضای این توافقنامه‌های صلح بسیار خوشحالم و مطمئن هستم که گسترش خواهد یافت. این توافقنامه‌ها موتورهای تغییر در خاورمیانه خواهند بود.

وی افزود: وظیفه ما است که همه توافقنامه‌های صلح را توسعه دهیم و همچنان برای صلح با فلسطینی‌ها تلاش کنیم. این اصل راهنمای ماست و برای همیشه باقی خواهد ماند.

گانتز همچنین تأکید کرد که تل‌آویو در تلاش است تا توافقنامه‌های موجود را گسترش داده و درصدد دستیابی به توافقات دیگر است.

وی ضمن تشکر از دولت سابق آمریکا گفت که اطمینان دارد طی دولت فعلی آمریکا نیز روند گسترش توافقنامه‌های صلح ادامه خواهد یافت.

در این نشست جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ به عنوان مهندس توافقنامه های عادی سازی روابط میان اسرائیل و اعراب و همچنین مقاماتی از امارات و بحرین و مراکش حضور داشتند.

کوشنر در جریان این نشست از افراد مختلفی که در ترویج توافقنامه‌های عادی سازی روابط نقش داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد و گفت: این توافقنامه‌ها الگوی جدیدی در منطقه ایجاد می‌کند و در نتیجه آن خاورمیانه شاهد یک تغییر بزرگ خواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: