آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 مهر ماه 1400 = 12-10 2021

ایران؛ سفر بنت به روسیه / دیدار سه جانبه در واشنگتن

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل درباره برنامه سفر او به روسیه خبر داد

طبق گزارش «کان نیوز»، اولین دیدار دوجانبه نفتالی بنت با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی سفر ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) بنت به شهر سوچی روسیه انجام می‌شود.

طبق اعلام دفتر نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور روسیه درباره طیف وسیعی از مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مسائل مهم منطقه‌ای از جمله ایران صحبت خواهند کرد.

در همین حال امروز اعلام شد که وزیر امور خارجۀ اسرائیل برای انجام یک سفر سه روزه عازم واشنگتن شده است. او در این سفر با مقامات دولت بایدن، از جمله معاون رئیس جمهوری آمریکا، کاملا هریس، رهبران جامعۀ یهودی آمریکا و نیز وزیر امور خارجۀ امارات متحد عربی، شیخ عبدالله بن زاید، گفتگو خواهد کرد.

به گزارش رادیو فرانسه، قرار است امروز سه شنبه دوازدهم اکتبر یائیر لاپید پس از ملاقات با کاملا هریس، در یک نشست سه‌جانبه با حضور همتایان آمریکایی و اماراتی خود، آنتونی بلینکن و شیخ عبدالله بن زاید، شرکت کند. در این نشست وزرای امور خارجۀ سه کشور دربارۀ دستاوردهای توافقات ابراهیم، فرصت‌های جدید همکاری، مذاکرات وین برای احیای برجام و مسئلۀ ثبات و امنیت در منطقه با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

پیش از این ملاقات‌ها یائیر لاپید با مشاور امور امنیتی رئیس جمهوری آمریکا، جیک سالیوان، و سپس با رئیس مجلس نمایندگان این کشور، نانسی پلوسی، و رهبران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات کنگرۀ آمریکا ملاقات می‌کند.

همزمان با این سفر، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل بار دیگر جامعۀ جهانی را به اتخاذ تدابیر لازم در قبال نقض برجام و دیگر تعهدات بین‌المللی از سوی رژیم ایران فراخواند و خواستار طرح مسئله در شورای امنیت سازمان ملل شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: