آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 مهر ماه 1400 = 12-10 2021

برجام؛ سفر مذاکره کننده اروپايی به تهران / پاسخ رژیم

شبکه «الجزیره»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار در هفته جاری به ایران سفر کند. مورا به منظور برقراری ارتباطاتی با دولت جدید در ایران وارد تهران خواهد شد.

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا در گفت‌و‌گو با این شبکه قطری خبر داد که تا این لحظه موعدی برای ازسرگرفته شدن مذاکرات وین تعیین نشده است.

مقامات رژیم ایران می گویند خواهان تضمین برای رفع تحریم‌ها هستند و بدون تضمین‌های لازم الاجرا از توافق خبری نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۰ مهر از عزم تهران بر اخذ تضمین‌های لازم در مذاکرات احیای برجام خبر داد و مدعی شد این تضمین‌ها برای تحقق اهدافی که منافع ملت ایران را تضمین می‌کنند، لازم است.

خطیب‌زاده در یک مصاحبه رادیویی در تهران گفت :«دولت آقای بایدن چند ماه بعد از روی کار آمدن تصمیم گرفت که در مذاکرات وین شرکت کند و دراین مذاکرات نیز با رویکرد یک جانبه‌گرایانه ترامپ وارد شده است.»

وی از تقابل رویکرد واشنگتن و تهران در جریان مذاکرات وین سخن گفت و افزود آمریکا می‌خواهد "فقط تحریم‌هایی که مدنظر خودش است را رفع کند و یک جانبه در این زمینه تصمیم بگیرد" درحالی که به گفته او جمهوری اسلامی تاکید دارد تمامی تحریم‌ها باید رفع شوند و در این زمینه خواستار دریافت تضمین‌های لازم است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: