آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 مهر ماه 1400 = 12-10 2021

چگونه ترکیه دو برابر نفت ما لوازم خانگی تولید می‌ کند؟

رئیس انجمن صنفی صنایع لوازم خانگی اظهار داشت: در حال حاضر سهم ال جی در بازار تلویزیون ایران 16 درصد، سهم سامسونگ 17 درصد و سهم سونی 8 درصد است. آن هم در زمانی که ما هم تحریم هستیم و هم واردات ممنوع اعلام شده است.

محمدرضا دیانی اظهار کرد: در حال حاضر حتی اگر بتوانیم 36 میلیارد دلار که ظرفیت تولید نفت کشور است، نفت بفروشیم باز هم مشکلات اقتصادی کشور و مشکلات نخبگانی که امروز از کشور خارج شده‌اند حل نمی‌شود. طبق آمار طی سه سال گذشته مهاجرت نخبگان دو برابر شده است. آیا این خلا با فروش نفت قابل جبران است؟ اگر تفکر جامعه اینگونه نشود که کشور نیاز به صنایع پیشران دارد حتی اگر ده‌ها دولت هم عوض شود و میلیاردها دلار نفت بفروشیم باز هم مشکلاتمان حل نخواهد شد.

دیانی در ادامه گفت: تولید ترکیه در حوزه لوازم خانگی در سال گذشته ارزشی معادل 45 میلیارد دلار، یعنی دو برابر فروش نفت ما داشت. ما باید بررسی می‌کردیم که ترکیه چگونه به این جایگاه رسید. بعد از نامه‌نگاری با رهبری در مورد ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای، برخی از افراد موضوع انحصار را مطرح کردند. چرا زمانی که 85 درصد بازار در اختیار کره‌ای‌ها بود این مباحث مطرح نمی‌شد؟ شرکت‌های سامسونگ و ال جی، خود کشور ما را ترک کردند؛ زمانی که مصرف‌کننده نیاز به قطعه و خدمات داشت یکدفعه بازار را خالی کردند.




حقیقتگو October 12, 2021 07:39 PM

ترکیه لوازم خانگی ازجمله ماشین لباسشوئی وظرفشوئی و یخچال و فریزررا به کشورهای اتحادیه اروپا همچون آلمان صادرمی کند بله مردمان عثمانی وحکومت عثمانی نه درترکیه چهل و چندسال شعارمرگ برامریکاواستکبارجهانی سردادند ونه پرچم امریکارا آتش زدند ونه میلیاردها دلاربرای شکم پرکردن و رفاه تازی های مفت خوروقلدردرسوریه و لبنان پرداختند واگرنفتی هم داشتند مهال ممکن کشتی کشتی نفت شان مجانی برای تازی ها فرستاده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: