آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 مهر ماه 1400 = 13-10 2021

توقف چند روزه در اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی

در شرایطی که قرار بود آرمان به همراه چند محکوم به قصاص دیگر صبح امروز پای چوبه دار بروند، اجرای حکم آن‌ها به تعویق افتاد.

به گزارش همشهری، کمتر از ۲۴ ساعت پیش از اجرای حکم قصاص آرمان پسر جوانی که ۷ سال و نیم قبل جان دختر مورد علاقه‌اش به نام غزاله را گرفته بود، دستور توقف اجرای حکم باعث شد او و دیگر محکومانی که قرار بود امروز پای چوبه‌دار بروند به‌صورت موقت از مجازات مرگ نجات یابند و به بند زندان بازگردند.

براساس تازه‌ترین دستور و ابلاغیه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، نه‌تنها آرمان بلکه محکومان دیگری که قرار بود امروز قصاص شوند نیز اجرای حکمشان به تعویق افتاد. آنطور که اعلام شده آرمان به‌زودی و احتمالا شنبه آینده پای چوبه دار خواهد رفت و تنها بخشش پدر و مادر غزاله است که می‌تواند به او فرصت زندگی دوباره دهد.

این در حالیست که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند. آنها در بیانیه ای از حکومت ایران خواستند صدور حکم اعدام برای کودک - مجرمان را متوقف کند.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بخشی از این بیانیه می‌گویند: «قوانین بین‌المللی حقوق بشر با صراحت مجازات مرگ در مورد مجرمان زیر ۱۸ سال را ممنوع کرده است. ما اطلاع داریم که مقامات مسئول در ایران مصالحه برای عفو این متهم را تشویق کرده‌اند ولی چنین اقداماتی نمی‌تواند جایگزین ممنوعیت مطلق اجرای مجازات اعدام شود».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: