آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 مهر ماه 1400 = 14-10 2021

اسرائیل؛ خطر بزرگی که فوتبال ایران را تهدید می‌ کند

روزنامه شرق نوشت: با خواب و خیالی که فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ دارد، به نظر می‌رسد خطر بزرگی فوتبال ایران را تهدید می‌کند. ماجرا مربوط به اخباری است که رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته نوشته و از این خبر داده‌اند که قرار است فیفا میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ فوتبال را به اسرائیل بدهد!

این موضوع روز گذشته سوژه‌ای برای سایت «لا لیبر» بلژیک هم شده تا اشاره‌ای به احتمال میزبانی اسرائیل کند. این روزنامه با اشاره به دیدار جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل می‌نویسد: «اسرائیلی‌ها مذاکرات اولیه را با رئیس فیفا انجام داده‌اند و حتی اقدامات مهمی برای تنش‌زدایی در منطقه به‌ویژه با کشور‌های عربی صورت داده‌اند.

اگرچه به غیر از ایران، چند کشور عرب‌زبان منطقه هم مشکلاتی با اسرائیل داشته‌اند، ولی به‌تازگی قرارداد‌های دیپلماتیک مهمی امضا شده که نشان می‌دهد شرایط برای گرفتن میزبانی اسرائیل مهیا شده است. توافق با امارات و بحرین که سال گذشته حاصل شد، مخالفان اسرائیل میان اعراب را هم به حداقل رسانده است. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در همین بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ورزشکار عربستانی با رقیب اسرائیلی‌اش مسابقه داد تا عربستان هم نشان دهد از این به بعد مشکلی با این موضوع ندارد.

مصر و اردن هم که پیش از این روابط دیپلماتیک با اسرائیل را بهبود بخشیده‌اند و همگی احتمالا در صورت جدی‌تر‌شدن مسئله میزبانی اسرائیلی، برای کمک به آن‌ها وارد گود می‌شوند؛ اما در این بین همچنان مهم‌ترین مسئله توافق اسرائیل با امارات است؛ اماراتی‌ها که مانند ایران بر سر مسئله فلسطین اختلاف‌نظر‌های جدی با اسرئیل دارند، با توافق اخیری که به دست آورده‌اند، رسما در تیم اسرائیل و علیه ایران تشکیل جبهه داده‌اند.

حالا تنها شانسی که باید فوتبال ایران در این مسیر بیاورد، این است که اول موضوع برگزاری هر دو سال یک‌بار جام جهانی رأی نیاورد، جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر و آسیا برگزار می‌شود و جام جهانی بعدی به قاره آمریکا برود و طبیعی است که شانس کشوری از اروپا برای جام جهانی ۲۰۳۰ بیشتر شود؛ اما اگر برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار رأی بیاورد، آن‌وقت مسئله کاملا فرق می‌کند و اسرائیل شانس بیشتری برای به‌دست‌آوردن میزبانی خواهد داشت.

ناگفته پیداست که اگر چنین موضوعی نهایی شود، بزر‌گ‌ترین ضربه تاریخ به ورزش فوتبال ایران می‌خورد. ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و حتی ورزشکاران ایرانی اجازه رقابت‌کردن با ورزشکاران اسرائیلی در رقابت‌ها را هم ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند به آنجا سفر هم کنند. این مسئله در شرایطی ورزش ایران را تهدید می‌کند که این روز‌ها فدراسیون جودو به‌دلیل سرباززدن ورزشکارانش از رقابت‌کردن با ورزشکاران اسرائیلی با محرومیت سنگینی از سوی فدراسیون جهانی جودو روبه‌رو شده است.



نسل بیدار October 14, 2021 12:08 PM

می‌بخشید با کمال پوزش، روی ما به دیوار، اگر قرار باشد تا سال ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی هنوز بر سر کار باشد همان بهتر که این نیمچه فوتبال را هم نداشته باشیم * شما هم ما را مسخره کردید‌ها خودمانیم * بجای اینکه همه یک صدا بگویند خودمان را از شر این جهنمی‌ها هر چه زودتر رها کنیم، تازه دارند در مورد سال ۲۰۳۰ و جمهوری اسلامی صحبت می کنند * یعنی لیاقت این ملت همین آخوند دو زاری دزد جنایت کار بود؟ پس لطفا دیگر با ما صحبت نکنید بابا جان چون ما از شما‌ها نیستم * تسلیم بشو هم نیستم *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: