آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 مهر ماه 1400 = 15-10 2021

برجام؛ واشنگتن پست: بایدن طرح جایگزین را اعلام کند

سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از عدم تمایل عملی رژیم ایران برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام، هشدار داد که در صورت ادامه این روند این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

در همین حال یک روزنامه آمریکايی نوشت: پیش از آنکه پیشرفت‌های هسته‌ای تسلیحاتی رژیم ایران، اسرائیل را مجبور به واکنش نظامی‌ کند، بایدن باید طرح جایگزین خود برای برجام را اعلام کند

به گزارش العربیه، روزنامه «واشینگتن پست» در گزارشی نوشته است با توجه به اینکه ایران ظاهرا قصد بازگشت به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای 2015 موسوم به «برجام» را ندارد، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، باید هرچه زودتر «طرح جایگزین» خود برای برجام را اعلام کند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، چهارشنبه 13 اکتبر گفت از آنجایی که «دولت جدید ایران هیچ علاقه‌ای به بازگشت به مذاکرات وین نشان نداده است»، تیم بایدن در حال کار بر روی «طرح جایگزین» برجام است.

به گفته «واشینگتن پست»، «قمار» دولت بایدن روی ایران از همان اول هم بعید بود نتیجه بدهد. واداشتن تهران به عقب‌نشینی از تمام پیشرفت‌های هسته‌ای تسلیحاتی خود در ازای لغو محدود تحریم‌ها هرگز نمی‌توانست هدفی واقع‌بینانه باشد.

خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه دولت بایدن در حال تلاش برای متقاعد کردن چین برای کاهش واردات نفت از ایران است، تا بدین‌وسیله ایران را برای بازگشت به مذاکرات تحت فشار قرار دهد. اما هیچ نشانه‌ای از سوی پکن ارسال نشده مبنی بر اینکه به توقف این روند علاقمند است.

به نظر می‌رسد بدون گزینه دیپلماتیک روشن یا چشم‌انداز واقعی برای ادامه استراتژی مبتنی بر فشار، دولت بایدن گزینه‌های واقع بینانه‌ای برای مقابله با تهدیدات ایران ندارد. در همین حال، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران به سرعت پیش می‌رود.

آرون دیوید میلر، پژوهشگر ارشد «بنیاد کارنگی» که با مالی مصاحبه کرده بود می‌گوید: «بایدن میان تعهد خود مبنی بر عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، و این واقعیت که ایران در حال حاضر یک کشور آستانه هسته‌ای است، گیر افتاده است.»

بر این اساس، «واشینگتن پست» نتیجه می‌گیرد که قبل از آنکه پیشرفت‌های هسته‌ای تسلیحاتی ایران به نقطه‌ای برسد که اسرائیل را مجبور به واکنش نظامی‌ کند، که به نوبه خود ایالات متحده را وارد درگیری خواهد کرد، تیم بایدن باید هرچه زودتر طرح جایگزین خود برای برجام را نهایی و اعلام کند.



حقیقتگو October 15, 2021 07:45 PM

ایکاش خبرهایی بود به گوش می‌رسید ونه بوی تعفن سیاست وذلالت ومغزگنیده بایدن به مشام مبنی براینکه دولتش درحال تلاش برای متقاعد کردن چین وآنهم کشوری دشمن امریکا که ازروی ناتوانی اش به ماله کشی حقارت آمیز حکومت چین برای کاهش واردات نفت ازایران روآورده است که تا بدین‌وسیله ایران را برای بازگشت به مذاکرات تحت فشار قرار دهد وبایدن انگشت به دهان درحیرت وانتظارمانده که هیچ نشانه‌ای از سوی پکن برایش ارسال نشده مبنی بر اینکه به توقف این روند علاقمند است ! بایدن نمی تواند حدس بزند که متن توافق قرارداداسعمارگری وتصاحب کردن منابع ایران وایران را به کره شمالی دومی تبدیل کردن چین درطول مدت حداقل 25ساله آینده چه می تواند باشد؟بدون شک منابع نفتی وحوزه های نفت خیزایران ازجمله خوزستان وبطورغیرعلنی به چین تعلق گرفته وچین نفت متعلق به خودش راازایران می برد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: