آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 مهر ماه 1400 = 16-10 2021

قرارداد ۲۵ساله خامنه‌ای و چین در حال اجرا شدن است

اجرایی شدن توافق وطن فروشانه خامنه ای با چین بدون سر و صدا

توافق ۲۵ساله جمهوری اسلامی و چین که پس از بازتاب‌های به‌ شدت منفی اجتماعی، به فراموشی رسانه‌ ای سپرده شده بود، روز ۲۲مهر در حالی دوباره مطرح شد که سخنگوی وزارت‌ خارجه رژیم، اجرایی شدن آن را به‌ شکلی غیرمستقیم و لابلای صحبت‌هایش اعلام کرد.

شامگاه پنجشنبه ۲۲مهرماه وزارت خارجه جمهوری اسلامی در خبری که بر زبان سخنگوی اش گذاشته بود، تلویحا اعلام کرد قرارداد ۲۵ساله خامنه‌ای و چین در حال اجرا شدن است!

خطیب‌زاده گفت: «واردات واکسن کرونا از چین، یکی از ثمرات توافق ۲۵ساله میان ایران و چین است! بدون مشارکت راهبردی و سند جامع همکاری ها این اتفاق نمی‌افتاد».

وی ادامه داد: «توافق جامع ایران و چین در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است و وزارتخانه‌های مربوطه در دو کشور مدت زیادی است که گفتگوهای خود را در زمینه انرژی و توسعه بنادر آغاز کرده‌اند».

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم توضیح نداد که توافق ۲۵ساله بین جمهوری اسلامی و چین کدامیک از مراحل تصویب در ارگان های ذیربط حکومت مانند مجلس را طی کرده است؟!

ضمن آن که این توافق، با امتناع گسترده مردمی روبه‌رو شد تا جایی‌که رژیم بارها طرح و تصویب آن را در مجلس به عقب انداخت اما اکنون از اجرایی شدن آن از مدتها پیش خبر می‌دهد، رویدادی که بدون شک پیامدهای جدی در جامعه به‌دنبال خواهد داشت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: