آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 مهر ماه 1400 = 16-10 2021

مأموریت "سیاره سرخ" در صحرای اسرائیل چیست؟+فیلم

اگر روزی قرار شود انسان‌ها در سیاره مریخ زندگی کنند باید برای شرایط سخت آن آماده شوند. این پروژه در صحرای نِگِب در جنوب اسرائیل انجام می‌شود. (فیلم زیر)

در این ماه، شش فضانورد آنالوگ با انجام مأموریتی در صحرا شرایط زندگی در سیاره سرخ را شبیه‌سازی می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، هدف این است که این افراد تصور بهتری از چگونگی کار و زندگی بر سیاره مریخ پیدا کنند و مشکلاتی را که ممکن است در مریخ پیش آید، در وضعیت ایمن‌تر و روی زمین، دریابند و برطرف کنند.

این مأموریت AMADEE-۲۰ نام دارد و سه هفته طول می‌کشد و انجمن هوافضای اتریش با همکاری آژانس فضایی اسرائیل آن را هدایت می‌کند.

راینهارت تلوستوس، مسئول مرکز عملیات در اتریش می‌گوید شرایط و وضعیت این صحرا شباهت فراوانی با مریخ دارد به همین دلیل بهترین مکان برای تمرین است.

او می‌گوید: "این صحرا آب ‌و ‌هوای خشکی دارد، هیچ‌چیز در آن نمی‌روید، دور‌افتاده است و از شهر‌ها فاصله دارد و مریخ هم درواقع چنین صحرای وسیعی است".

گروه که از ۵ مرد و یک زن تشکیل شده است کار‌های گوناگونی برای شبیه‌سازی زندگی روی مریخ انجام می‌دهند.

فضانوردان آزمون‌های مختلفی انجام می‌دهند برای مثال به کار‌گیری ابزار‌هایی که می‌تواند حیات را بیابد و تشخیص دهد.

راینهارت تلوستوس می‌گوید: "آنها آزمایش متعددی هم با روبات‌ها انجام می‌دهند. در مأموریت واقعی در مریخ هم روبات‌ها همراه آنها خواهند بود. روبات‌ها در حمل و نقل کمک می‌کنند و آزمایش‌های علمی انجام می‌دهند و می‌توانند به مکان‌هایی بروند که برای انسان بسیار خطرناک است".




www.youtube.com/watch?v=N2iqKRgXY_c

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



shapour October 17, 2021 12:40 PM

ناسا و اربابانش، مریخ را برای جمعیتی از خودشان آماده میکنند تا در صورت بروز مشکل در زمین، بدانجا منتقل کنند و نسل انسان را از انقراض نجات دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: