آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 مهر ماه 1400 = 16-10 2021

ادامه تنش با انگلیس؛ زاغری دوباره به حبس محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر؛ نازنین زاغری به حبس و ممنوع الخروجی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محکومیت نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی، توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. وی در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری و یک سال ممنوع الخروجی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، حجت کرمانی، وکیل مدافع نازنین زاغری از صدور و ابلاغ رای پرونده دوم موکلش در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

به گفته این وکیل دادگستری در پی اعتراض به رای، پرونده موکلش به دادگاه تجدیدنظر ارجاع گردید و نهایتا دادگاه بدون برگزاری جلسه رسیدگی، رای دادگاه بدوی را عینا‌ تایید کرده است.

حجت کرمانی در این خصوص افزود: “هرچند از نظر موکل و اینجانب رای صادره منطبق بر موازین قانونی و شرعی نمیباشد، ضمن تمکین از رای صادره، پس از ارسال پرونده به اجرای احکام و با توجه به پرونده سابق خانم زاغری و اینکه قانونا امکان اجرای این حکم وجود ندارد، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد پذیرفت”.

در تاریخ ۱۸ شهریور سال ۹۹، نازنین زاغری رتکلیف، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران حاضر و کیفرخواست پرونده جدیدش به او ابلاغ شد و سپس در تاریخ ۱۲ آبان همان سال، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند ایرانی بریتانیایی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

وی متهم به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی در همان زمان شده بود.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در خصوص پرونده جدیدش مورخ ۲۴ اسفند ۹۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. وی نهایتا از سوی این دادگاه از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شد.

نازنین زاغری رتکلیف، فروردین سال ۹۵ هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و در شهریورماه ۹۵ در دادگاهی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد. وی سپس ۲۷ اسفندماه ۹۸، با پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد و اواسط اسفندماه سال ۹۹ پس از ۵ سال تحمل حبس و پایان دوران محکومیت،از زندان اوین آزاد شد.

نازنین زاغری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری داشت و در گذشته مدتی در بخش اداری نهاد خیریه بخش جهانی بی‌بی‌سی کار می‌کرد.




حقیقتگو October 16, 2021 07:14 PM

اینکه انگلیس بعوان یک ابرقدرت هیچ اقدامی عملی و موثرنشان نمی دهد چه دلیل و چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ بله مماشات با طالبان شیعه بر حق و حقوق بشرایرانی ارجهیت دارد یک خبرنگارروسی درایران دستگیرشد وبرچسب های آنچنانی برای محاکمه اش به وی چسبانیده شد ولی با اقدام تهدید امیزپوتین خبرنگارروسی آزاد شد برای جانسون مماشتگرحکومت انگلیس که به خوش وبش کردن آنچنانی وقهقه زدن های چهل با عبابردوش روحانی مشغول بود شنیدن خبرمرگ خانم زاغزی درزندان تازی وجدانش را نمی انگیزد چه برسد که خانم زاغزی دوباره به حبس محکوم شده است پس انگلیس هم جانب چپاولگران تازی و فاجعه سازان تازی را می گیرد !بله این حکومتی است که توافق اتمی را قراراست اجراکند! انکارهرچه ایرانی هاتوسط حکومت عباردوشان انکلیس وشرکاء جانشان را ازدست میدهند به طول عمرملکه انگلیس اضافه میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: