آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 مهر ماه 1400 = 16-10 2021

افغانستان؛ اظهارات تامل برانگیز برنده اول انتخابات عراق

مقتدی صدر در واکنش به حملات تروریستی در مساجد شیعیان افغانستان گفته: در زمان حکومت سکولار و حضور آمریکا در آن کشور، همه در صلح زندگی می کردند.

به گزارش میدل ایست نیوز، رهبر جریان صدر که برنده اول انتخابات اخیر عراق است، با انتشار توئیتی در واکنش به حوادث افغانستان، نوشت: تا دیروز در افغانستان همه طوائف در سایه حکومت لائیک و حضور آمریکا در صلح زندگی می کردند، اما امروز می بینیم شیعیان در ظلم و ترس، تروریسم و انفجار هستند و به جان، مقدسات و مساجد آنها تعرض می شود، آیا این یک عیب نیست؟ به خصوص با توجه به اینکه نیروهای تروریستی تاریک دل، تنها شیعیان را هدف قرار نمی دهند بلکه به اهل سنت میانه رو و پیروان سایر ادیان و عقاید نیز آسیب می زنند.

وی با هشدار به طالبان که حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم نه، گفت: اگر دولت طالبان نمی تواند از شیعیان در افغانستان حفاظت کند، باید به شیعیان فرصت دهد تا پیش از آغاز جنگ قومیتی که ضرر آن کل کشورهای منطقه را فرا می گیرد، از خود دفاع کنند.

مقتدی صدر در پایان از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ویژه پاکستان، قطر و عربستان خواست برای از بین بردن رنج قربانیان در افغانستان به شیوه هایی که مناسب می بینند، اقدام کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: