آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 مهر ماه 1400 = 17-10 2021

بازداشت یکی دیگر از شرکت کنندگان اعتراضات تیرماه

علام طیبی، شهروند اهل بهبهان و یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات تیرماه خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر روز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰، غلام طیبی، شهروند اهل بهبهان و یکی از شرکت کنندگان در اعتراضات تیرماه خوزستان توسط نیروهای امنیتی در یک باشگاه ورزشی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بازداشت آقای طیبی با همراهی ماموران نیروی انتظامی و در خصوص اعتراضات تیرماه امسال در بهبهان صورت گرفته و گفته می‌شود که او پس از آغاز موج بازداشت اهالی روستای کردستان بزرگ برای جلوگیری از دستگیری از بازگشت به خانه اجتناب کرده بود. در تاریخ ۱۰ مهرماه نیز در این خصوص علی طیبی یکی دیگر از اهالی این روستا بازداشت شده بود.

غلام طیبی، ۳۲ ساله مجرد، بیکار و یکی از اهالی روستای کردستان بزرگ از توابع شهرستان بهبهان است.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود؛ اغلب شهروندان و اهالی این روستا که در جریان این اعتراضات بازداشت شده بودند، کشاورز بوده و به دلیل سومدیریت منابع آبی با مشکل مواجه شده‌اند. چندی قبل معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از تاخیر کشت پاییزی در این استان در پی کاهش ذخایر آب در سدهای بالادست خبر داده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “گزارش جمع بندی از هفته دوم اعتراضات خوزستان/ اعتراض در ۴۱ شهر” از احراز هویت ۱۷۱ تن از بازداشت شدگان خبر داده بود. تجمعات مردمی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه در استان خوزستان در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در این استان آغاز شد. این اعتراضات طی دو هفته به دست کم ۴۱ شهر گسترش یافت. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شدند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: