آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 مهر ماه 1400 = 18-10 2021

طالبان جنایاتش را با نام "داعش خراسان" انجام می‌دهد

ادعای مبارزه با داعش ابزار طالبان برای به رسمیت شناخته شدن

عضو پیشین پارلمان افغانستان می‌گوید که طالبان زیر نام «داعش خراسان» برنامه‌های ناتمام خود را پیش می‌برند.»

به گزارش شفقنا، دکتر محی‌الدین مهدی، در صفحه فیسبوکش نگاشته است: «آنانی که زیر نام داعش‌خراسان دست به اعمال وحشیانه می‌زنند، عرب نیستند، بلکه طالبانی‌اند که برنامه‌های ناتمام خود را پیش می‌برند.»

عبدالرب رسول سیاف، از رهبران قومی و مذهبی در افغانستان نیز در واکنش به حمله مرگبار بر مسجد «امام بارگاه فاطمیه» شعیان در شهر قندهار، اقدامات گذشته طالبان در انجام حملات مشابه را عامل شرایط کنونی دانسته است.

این رهبر مذهبی در فیس‌بوک خود، خطاب به طالبان، چرخاندن حکم شریعت بر اساس خواهشات نفسانی و مصالح شخصی را «بزرگترین جنایت» عنوان کرده است. او حملات انتحاری و انفجار را «عمل زشت و ناروا» خوانده و افزوده است، حملات انتحاری که پیشتر از سوی گروه طالبان انجام می‌شدند و اکنون از سوی «داعش» صورت می‌گیرند را همواره محکوم کرده است.

بر بنیاد اظهارات او، چند سال قبل با استناد به آیات قرآن و احادیث پیغمبر، حکم شریعت در مورد انتحار و انفجار را بیان کرده و آن را «ناجایز» خوانده بود، اما افراد و گروه‌هایی که مشغول این جنایات بودند از جایز بودن آن دفاع کردند.

به نظر می‌رسد منظور سیاف گروه‌ طالبان است که نیروهایی ویژه تحت عنوان «استشهادی» برای حملات انتحاری آموزش می‌دادند و از آنها در حملات‌شان علیه مخالفان و مردم استفاده می‌کردند. او با مخاطب قراردادن طالبان، گفت: «سوال من این است که آیا کمپ‌های تربیت افراد انتحاری بسته شده یا حال هم به کار خود ادامه می‌دهند.» سخنان سیاف در حالی است که طالبان پیش از این بارها دست به چنین حملات مرگبار انتحاری زده‌اند و هزاران نفر را به کام مرگ فرستادند، اما اکنون حملات اخیر «داعش» بر مساجد هزاره‌ها و شیعیان را «جنایت بزرگ» عنوان می‌کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: