آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 مهر ماه 1400 = 18-10 2021

راه‌اندازی رشته تحصیلی امر به معروف و نهی از منکر

رییس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر گفت: قرار است رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکتری به عنوان رشته امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید شود.

به گزارش ایرنا؛ مهران صمدی یکشنبه شب در وبینار اولین جلسه‌ی مجازی تبیین رویکرد‌های جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر که توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد افزود: اعضای هیات علمی متخصص و علاقه‌مند می‌توانند در زمینه تولید محتوای کتاب‌های آموزشی این رشته با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همکاری کنند.

وی ادامه داد: وقتی‌که بحث ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود بلافاصله ذهن‌ها به سمت مقوله حجاب و عفاف می‌رود در صورتی‌که عرصه این ۲ فریضه به مراتب گسترده‌تر از حجاب و عفاف است.

رییس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر گفت: کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید دانش داشته باشد اعضای هیات علمی در رشته تخصصی خودشان دانش دارند به طور مثال یک دکترای اقتصاد می‌تواند در حوزه‌های احتکار، گرانفروشی و بانکداری ورود کند و یک دکترای محیط‌زیست می‌تواند در حوزه‌های جنگل خواری، کوه‌خواری، معدن، شهرسازی یا فاضلاب‌های شهری ورود پیدا کند و یک دکترای مهندسی عمران می‌تواند در حوزه ساخت و ساز و کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها و سوء استفاده‌هایی که می‌شود حاکمیت را امر به معروف یا نهی از منکر کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم هدایت پایان‌نامه‌ها به سمت موضوعات میان رشته‌ای برود و تا پایان سال ۱۴۰۰ در حوزه مهدوی هزار پایان‌نامه و رساله و در حوزه فریضتین حداقل در هر استان سه رساله به این سمت هدایت بشود نه این‌که دفاع بشود بلکه عنوان تصویب بشود و دانشجو شروع به تحقیق کردن کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: