آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 مهر ماه 1400 = 18-10 2021

خطر اعدام قریب الوقوع آرمان عبدالعالی کودک-مجرم

خبرگزاری هرانا – آرمان عبدالعالی، کودک_مجرم محکوم به اعدام محبوس در زندان رجایی شهر کرج در خطر اجرای قریب الوقوع حکم قرار دارد. به وکیل این زندانی ابلاغ شده است که حکم اعدام او روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرمان عبدالعالی، کودک_مجرم محکوم به اعدام در خطر اجرای قریب الوقوع حکم قرار دارد.

بابک پاکنیا وکیل دادگستری از قول پدر آقای عبدالعالی از اعدام قریب الوقوع این زندانی خبر داده و اعلام کرده است بامداد روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه سال جاری این حکم به مرحله اجرا خواهد رسید.

در تاریخ ۱۹ مهرماه وکلای سابق و کنونی آرمان عبدالعالی نیز با انتشار نامه ای به ریاست قوه قضاییه ضمن ابراز نگرانی از اجرای قریب الوقوع این حکم خواستار صدور دستور توقف اجرای حکم مذکور شدند.

پیشتر نیز عفو بین الملل با اشاره به قریب الوقوع بودن اجرای این حکم، خواستار توقف آن شد و نوشت: مقامات ایران با محکوم کردن افراد زیر ۱۸ سال به اعدام، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

اواخر تیرماه سال جاری وکیل اولیای دم این پرونده، از ارجاع پرونده آرمان عبدالعالی، جهت اجرای حکم اعدام به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران خبر داده بود.

پیشتر حکم اعدام آرمان عبدالعالی، کودک_مجرم که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، برای بار دوم در دیوان عالی کشور تایید شد.

آرمان در جلسه دادگاه منکر قتل غزاله شده و گفته بود: “من آن زمانی بچه بودم. اشتباهات زیادی کردم، اما قتلی مرتکب نشده ام”.

آقای عبدالعالی، پیشتر به دنبال صدور قرار قبولی اعاده دادرسی، در تاریخ ۲۲ شهریور سال ۹۹، در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و مجددا به اعدام محکوم شد.

پیشتر وکیل متهم با توجه به اینکه جسد مقتول پیدا نشده و همچنین با طرح این موضوع که خانواده غزاله چند ماه بعد از ماجرای قتل دخترشان از دانشگاه برای وی مرخصی تحصیلی گرفته بودند، موکلش را بی‌گناه دانست و درخواست اعاده دادرسی داد و در نهایت این درخواست از سوی قضات دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

این درحالی است که پدر و مادر غزاله درباره موضوع گرفتن مرخصی تحصیلی برای دخترشان گفته بودند: “با توجه به اینکه هیچ سرنخی از جسد دخترمان پیدا نکردیم و امید داشتیم شاید دخترمان زنده باشد، با همین تصور از دانشگاهش یک ترم مرخصی گرفتیم”.

گفتنی است که پیشتر حکم اعدام آرمان عبدالعالی، که قرار بود مورخ ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۸، در زندان رجایی شهر اجرایی شود، با اخذ مهلت یک ماهه اولیای دم مقتول متوقف شده بود. به‌گفته حسین شاملو احمدی، وکیل مدافع این کودک مجرم، «خانواده غزاله شکور به آرمان یک ماه فرصت دادند تا به شبهات این پرونده پاسخ دهد».

آرمان عبدالعالی متهم است در سال ۹۲ در حالی که کمتر از ۱۸ سال داشته، دوست دخترش غزاله شکور را به قتل رسانده است. گفته می‌شود او پس از بازداشت و در مراحل بازجویی به قتل غزاله اعتراف کرده و گفته بود “من بخاطر عشق زیادی که به غزاله داشتم و او از ازدواج من با خودش امتناع می‌کرد، او را هل دادم و غزاله به قتل رسید”.

اما آرمان عبدالعالی بعد از آن اعتراف می‌کند که چنین کاری نکردم و منکر قتل می‌شود.

پس از طی مراحل پرونده و در حالی که غزاله همچنان ناپدید است و پیکر او نیز پیدا نشده، دادگاه آرمان را به اعدام محکوم کرد و پرونده به دیوان عالی کشور و سپس به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده می‌شود و نهایتا پس از شش سال حکم اعدام آرمان در دیوان عالی کشور تایید شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: