آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 مهر ماه 1400 = 18-10 2021

برجام؛ اتحادیه اروپا نشست روز پنجشنبه بروکسل را لغو کرد

خبرگزاری فرانسه در پیامی توئیتری به نقل از سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه پنج‌شنبه در بروکسل با رژیم ایران درباره از سرگیری مذاکرات برجام گفتگویی نخواهد داشت.

سخنگوی اتحادیه اروپا در این باره گفت: پنجشنبه مذاکره هسته ای ایران در بروکسل برگزار نخواهد شد.

پیش تر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال یک خبرنگار از وی که «آیا شما رایزنی با ایران در بروکسل طی روز پنجشنبه هفته جاری را تایید می‌کنید؟» پاسخ داد: «شما هرگز (با قطعیت جواب این سوال) را نخواهید دانست. هنوز (تاریخ دقیق گفت‌و‌گو با ایران در بروکسل) تایید نشده اما من امیدوارم در روزهای آینده مقدمات نشست بروکسل فراهم شود اما ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم».

وی در پاسخ به این که در صورت شکست احتمالی در مذاکرات برجام، طرح جایگزین که از آن یاد می‌شود شامل چه چیزهایی خواهد بود، گفت: من نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم. هیچ کدام از آنهایی که به ذهنم می‌رسند خوب نیستند.

«آنتونی بلینکین» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در نشست خبری مشترک با وزرای خارجه اسرائیل و امارات، گفته بود: ما همچنان دیپلماسی را مؤثرترین راه می‌دانیم، اما دیپلماسی به مشارکت دو طرف بستگی دارد و ما در حال حاضر تمایلی به این کار ازسوی رژیم ایران مشاهده نکرده‌ایم. درصورتی‌که تهران مسیر دیپلماسی را تغییر دهد، آمریکا آماده است که به ‌گزینه‌های دیگر روی آورد.

این در حالیست که وزارت دفاع و ستاد کل ارتش اسرائیل، روز گذشته نشستی طولانی برای بررسی این موضوع برگزاار کرده اند.

پاسدار حاجی زاده، سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران امروز در جمع شماری از وابستگان نظامی سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران در واکنش به این خبرها گفت: ما با درس‌هایی که از اسلام و تاریخ گرفته ایم، مسیر خودکفایی و قوی شدن را ادامه خواهیم داد و به هر ماجراجویی بر علیه جمهوری اسلامی در هر سطحی توسط هر رژیم یا گروهی باشد، جواب پشیمان کننده خواهیم داد.



اردلان October 19, 2021 07:59 AM

اتحادیه اروپا نگفته مراسم پاتختی چه زمانی برگزار خواهد شد!
اما خانواده عروس اعلان داشتند که یوان چین هم خواهند پذیرفت!
در حال حاضر توپ داخل زمین بازی دمکراتهای رسوا قرار گرفته!
عروس هم که رفته از درخت پراشکی بچینه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: