آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 مهر ماه 1400 = 19-10 2021

بودجه میلیاردی اسرائیل برای مقابله با تهدید رژیم ایران

اسرائیل 1.5 میلیارد دلار بودجه امنیت ملی برای تقویت قابلیت‌های خود به منظور حمله به تاسیسات هسته‌ای تسلیحاتی در ایران اختصاص داد.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری «آی24نیوز»، این بودجه، که یک میلیارد دلار آن امسال و نیم میلیارد دلار دیگرش سال آینده آزاد می‌شود، صرف خرید هواپیما، تولید تسلیحات ویژه، و گردآوری اطلاعات از طریق ماهواره خواهد شد که برای حمله به تاسیسات اتمی در ایران به کار خواهد رفت.

در حالی که اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای حمله نظامی به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران است، قدرت‌های جهانی کماکان تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی را برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای 2015 موسوم به «برجام» در وین متقاعد کنند.

این مذاکرات که تابحال شش دور آنها برگزار شده است، از ماه ژوئن که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شد، متوقف مانده است، اما در روزهای اخیر گزارش‌های ضد و نقیضی مبنی بر از سرگیری آنها منتشر شده است.

پس از سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده هسته‌ای اتحادیه اروپا به تهران، مقامات ایران روز یکشنبه در رسانه‌ها اعلام کردند که قرار است روز پنجشنبه جلسه‌ای در بروکسل در مورد از سرگیری مذاکرات وین برگزار شود. حسین امیر عبدالهیان، وزیر خارجه ایران، جلسه بروکسل را تأیید کرده بود.

با این حال، اتحادیه اروپا برنامه‌ریزی برای ملاقات روز پنجشنبه با مقامات ایران را تکذیب کرد. نبیلا مصرالی، سخنگوی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که «پنجشنبه جلسه‌ای در کار نخواهد بود»، و افزود که «در این مرحله نمی‌توانیم بگوییم که آیا دیداری صورت خواهد گرفت یا خیر.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز در جریان نشست مطبوعاتی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که برگزاری جلسه‌ای میان ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام در وین «ضرورت» ندارد.




حقیقتگو October 19, 2021 07:19 PM

چرا اسرائیل باید برای مقابله با تهدید رژیم اخوندی فاشیستی طالبان شیعه بودجه چندمیلیاردی وضع کند دلیلش با آنچه بایدن قصد پول رسانی به خامنه ای و شرکاء دارد مشخص میشود بنابه به گزارش العربیه - مقامات دولت جو بایدن اعلام کردند که این کشور در نظر دارد تحریم‌های «فلج‌کننده» اقتصادی علیه ایران را لغو کند این تحریم‌ها توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، وضع شده بود بدون شک وشبهی دمکرات های امریکا دست دردست تازی ها وبرعلیه مردم ایران ونسل کشی ایرانی ها توسط تازی ها دریک جبهه مشترک باهم هستند ازاز150میلیارددلاراوبامائی وبلکه میلیاردها بیشترس چه عاید مردم شد وچه عاید بشاراسد و شیخ نصرالله ها و حماسی ها وروس ها و مماشتگران اروپائی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: