آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 مهر ماه 1400 = 19-10 2021

برجام؛ سیاست امیتاز بیشتر گرفتن کاملا شکست‌ خورده

خبرنگاری روز دوشنبه از سخنگوی وزارت‌ خارجه جمهوری اسلامی پرسید: حتما باید این سازمان برنامه بودجه اون گزارش را منتشر می‌کرد که آقا تا ۱۴۰۳ دولت‌مان ورشکسته می‌شود.. آیا فکر نمی‌کنید دستگاه حاکمیتی دارد با پالس ضعف می‌رود در بروکسل که بعدش بخواد بره وین؟

روزنامه جهان صنعت سپس در واکنش به پاسخ سخنگو نوشته است: نگاهی به اظهارات مقامات درباره برجام نشان می‌دهد اوضاع اصلا خوب نیست و مشخصا در ایران سرگشتگی و بلاتکلیفی‌هایی وجود دارد.

رئیسی هم شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی به بن‌بست مذاکرات وین اعتراف کرد و ضمن این‌که کاسه گدایی مذاکره را به سوی طرف مقابل دراز می‌کرد، با ناامیدی از لغو تحریم‌ها گفت: ما سفره‌ مان را به برجام گره نمی‌زنیم!

روزنامه آفتاب یزد در مورد سردرگمی نظام در اتخاذ یک سیاست روشن نوشته است: خودمان هم نمی‌دانیم داریم چه می‌کنیم! حتی نمایندگان مجلس هم نفهمیده‌اند آیا مذاکره‌ای در کار است یا خیر... حکایت، حکایت آن ارتشی نشود که در یک مانور نظامی متحمل شکست سنگینی شد!

روزنامه ستاره صبح هم تلویحا بر ضرورت تسلیم سریع در مذاکرات وین تحت عنوان «کاهش انتظارات» تأکید کرده و نوشته است: نظام تلاش می‌کند کشورهای غربی را در یک حالت برزخی نگه دارد. هدف این است که امتیازهای بیشتری از آمریکا بگیرد. به‌ این‌ وجود این سیاست کامل شکست‌ خورده است.

مصطفی خوش چشم، کارشناس حکومتی مسائل بین الملل هم گفته: مشکل داشتن استراتژی است و من امیدوارم در دوره جدید استراتژی حاکم باشه آگاهانه دیگه افتخار نکنیم ۱۷نفره داریم می‌رویم جلوی ۴۰۰نفر می‌ایستیم بعد هم آخرش تهش اینجوری بشه که همه به چه کنم چه کنم بیفتند...

رئیسی در سخنان خود همچنین ادعا کرده که هیچ بن بستی در مقابل نظام وجود دارد.

در همین رابطه روزنامه فرهیختگان وابسته به ولایتی مشاور سیاسی خامنه‌ای، شرایط موجود را برای نظام «تهدید امنیتی» توصیف کرده و با اشاره به تورم بالا و فشار معیشتی روی مردم هشدار داده در صورت ادامه این وضع علاوه‌ بر افزایش شکاف طبقاتی، تبعات شدید امنیتی و اجتماعی را نیز به‌ دنبال خواهد داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: