آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 مهر ماه 1400 = 19-10 2021

واکنش چین به اتهامات در مورد مسلمانان: توطئه است!

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مورد استان مسلمان نشین سین کیانگ چین را یک توطئه سیاسی خواند.

به گزارش از ایرنا به نقل از شینهوا، «جائو لی جیان» روز سه شنبه طی نشستی خبری در پکن گفت که گزارش به اصطلاح ظلم و کار اجباری اویغورها در شین جیانگ (سین کیانگ) صد در صد دروغ است.

وی افزود: در حال حاضر، جامعه شین جیانگ در هماهنگی و باثبات کامل است و مسیر توسعه اقتصادی، وحدت اقوام، هماهنگی مذهبی وصلح و رضایت مردم همه اقوام از زندگی خود را طی می‌کند.

به گفته وی تمام حقوق مشروع مردم شین جیانگ به طور کامل تامین شده است. این به اصطلاح مساله شین جیانگ صد در صد یک توطئه سیاسی است و هدف اصلی آن تخریب ثبات شین جیانگ و جلوگیری از توسعه چین است.


رفتار سرکوبگرانه حکومت چین علیه مسلمانان

این در حالیست که اسناد محرمانه‌ای که به تازگی منتشر شده نشانگر کنترل شدید امنیتی اردوگاه‌های محل نگهداری اویغورها و رفتار تحقیرآمیز با آنهاست. طبق برآوردها، صدها هزار مسلمان اویغور در اردوگاه‌های باصطلاح تربیتی چین نگهداری می‌شوند.

اخیرا سندی به دست رسانه‌ها رسیده که می‌دهد نهادهای امنیتی چین مسلمانان اویغور را تنها به خاطر اعتقادات‌ دینی‌شان زندانی می‌کند.

خبرنگار دویچه‌ وله آلمان هم با کسی که این سند را در اختیار رسانه‌ها قرار داده دیدار کرده و هم با گروهی از اویغورهای چینی در ترکیه، در زیرزمین مسجدی در استانبول. آنها ده مرد هستند که موفق شده‌اند از چین فرار کنند و به ترکیه پناه برند. هر کدام از آنها در تلفن‌های همراه‌شان عکس افراد خانواده، دوستان و آشنایانی را نشان می‌دهند که ناپدید شده‌اند.

در استان سین کیانگ بیش از ده میلیون مسلمان اویغور زندگی می‌کنند. آنها ترک‌تبارند. رهبری کمونیست چین اویغورها را از بسیاری حقوق محروم کرده است. آنها تحت نظرند و به آنها توهین می‌شود.

دولت چین از پایان سال ۲۰۱۶ بر شدت سختگیری‌ها نسبت به مسلمانان اویغور افزود و برای تحت فشار قرار دادن اویغورها زندان و شبکه‌ای از "اردوگاه‌های کار" ساخت. تخمین زده می‌شود که حداقل یک میلیون اویغور در این مکان‌ها نگهداری می‌شوند و از بسیاری از آنها پس از ورود به این اردوگاه‌ها رد پایی دیگر نمی‌توان یافت.

بر اساس سندی که در اختیار دویچه‌وله قرار گرفته است بسیاری از آنها به کارخانه‌هایی برای کار اجباری فرستاده می‌شوند. اگر هم کسی از آنها از اردوگاه‌ آزاد شود، در هر قدم زیر نظر دستگاه‌های امنیتی چین قرار می‌گیرد.

بنابر سندی که به دست رسانه‌ها رسیده حتی ساده‌ترین کار مثلا گذاشتن ریش یا استفاده از روسری یا عبادت از جمله اعمال "مشکوک" از نظر حکومت چین به شمار می‌رود.



Seek October 19, 2021 11:17 AM

دولت چین میداند که اگر امروز به مسلمین یک وجب آزادی بدهد و مساجد را روی سرشان خراب نکنند آنها کشور را به ویرانه‌ای تبدیل خواهند کرد
از شورش اسلامی ۴۳ پیش در ایران چیزهایی آموخته اند‌‌

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: