آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 مهر ماه 1400 = 19-10 2021

ایران؛ استاد حقوق بشر را به ۵سال زندان محکوم کردند

وکیل رضا اسلامی، استاد حقوق بشر دانشگاه بهشتی در ایران گفته است که دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم ۷ سال زندان صادر شده از سوی دادگاه انقلاب را به ۵ سال زندان قطعی تغییر داده است.

آقای اسلامی به "همکاری با دولت متخاصم آمریکا" به دلیل شرکت در یک دوره آموزشی در جمهوری چک متهم شده است. او اتهامات خود را "بی‌اساس" خوانده است.

رسول کوهپایه زاده وکیل رضا اسلامی به خبرگزاری ایسنا گفته است که "با توجه به اینکه نزدیک به ۱۸ ماه از صدور بازداشت موقت و زندانی شدن موکل می گذرد درخواست قانونی استفاده از مرخصی را به مراجع ذی صلاح تقدیم خواهیم کرد".

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست ابوالقاسم صلواتی در تهران سال گذشته آقای اسلامی را به هفت سال حبس، محرومیت از تدریس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد. آقای صلواتی به دلیل نقض شدید و گسترده حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده تحریم شده است.

رضا اسلامی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-کانادایی و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی است.

آقای اسلامی ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ به "همکاری با دولت متخاصم آمریکا" بازداشت شد. خبرگزاری هرانا دلیل این اتهام را شرکت او در یک دوره آموزشی حاکمیت قانون در جمهوری چک عنوان کرده است.

بعد از بازداشت آقای اسلامی ماموران دفتر او در دانشگاه را تفتیش و وسایل شخصی او از جمله تلفن همراه و لپ‌تاپش را ضبط کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: