آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 مهر ماه 1400 = 20-10 2021

کرونا؛ کنگره برزیل علیه بولسونارو وارد عمل می‌شود

پیش نویس یک گزارش فاش شده دولتی حاکی است گروهی از کنگره برزیل قصد دارند اتهام کشتار جمعی علیه ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور را به دلیل نحوه مدیریت همه گیری کرونا مطرح کنند.

به نقل از سی ان ان، گزیده هایی از این پیش نویس حاکی است که بولسونارو و دیگر مقام های دولتی برزیل متهم اند که اجازه می دهند این ویروس مرگبار به امید دستیابی به ایمنی جمعی، در میان مردم شیوع یابد.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر در برزیل بر اثر ابتلا به کووید –۱۹ جان باخته اند و این کشور، دومین آمار بالای مرگ و میر ناشی از این بیماری را بعد از آمریکا در جهان داراست.

در این گزارش تحقیقاتی، سیاست های دولت بولسونارو عامل مرگ بیش از نیمی از این افراد دانسته شده و درخواست طرح اتهام قتل علیه رئیس جمهوری مطرح شده است.

با این حال، بخش هایی از پیش نویس این سند باید قبل از ارائه، تغییر کند یا به روز شود.

در بخشی از این سند آمده است: رویکرد بی پروای دولت بولسونارو نسبت به همه گیری، برزیلی ها را در معرض خطر ابتلا جمعی قرار داده است. در بخشی دیگر، مساله قصد ایمنی جمعی از طریق ابتلا طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.

در پیش نویس این گزارش همچنین اتهامات جنایی علیه ۶۹ فرد دیگر از جمله سه پسر بولسونارو و مقام های فعلی و سابق دولت مطرح شده است. انتظار می رود که این سند ۱۲۰۰ صفحه ای امروز (چهارشنبه) در سنای برزیل به طور رسمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهوری برزیل که در تلاش برای انتخاب مجدد در انتخابات سال آینده است، پیشتر از نحوه تحقیقات درمورد مدیریت وی بر همه گیری انتقاد کرده و آن را برخوردار از انگیزه سیاسی دانسته است.

وی همچنین از مدت ها قبل اهمیت این ویروس را کم جلوه داده و بر ضرورت اولویت دادن به سلامت اقتصادی برزیل استدلال کرده است. تست کرونای بولسونارو در سال ۲۰۲۰ مثبت از آب درآمد./ ایرنا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: