آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 مهر ماه 1400 = 20-10 2021

پاسدار ضرغامی بهتر است به همان خیابان گردی بپردازد

عزت الله ضرغامی با یک اظهار نظر نشان داد صلاحیت وزارتخانه ای که مسئولیتش را برعهده گرفته دارا نیست. او وزیر گردشگری و میراث فرهنگی است. اما در یک جمله میراث فرهنگی و گردشگری (هر دو) را قربانی کشاورزی کرده و می گوید: "امروز مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند، باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند."

سایت امتداد نوشت: او اگر ذره ای دغدغه میراث فرهنگی داشت این حرف را نمی زد و یا اگر ذره ای دغدغه گردشگری داشت، به مردم آنجا می گفت: می توانیم کاری کنیم که بیش از درآمد کشاورزی از گردشگری در این محل درآمد کسب کنید. کاری که کشورهایی مثل ترکیه با میراث فرهنگی خودشان انجام می دهند. آنها حتی یک مقبره تاریخی در دور افتاده ترین روستاهایشان را هم برای گردشگران تبدیل به محلی توریستی می کنند تا از چرخش دلارهایی که در آن روستا دست به دست می شود، مردم آن روستا سودی سرشار ببرند.

لذا از آنجا که ضرغامی به جای اینکه دغدغه میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشد، دغدغه کشاورزی (آنهم با زدن چاه عمیق و از بین بردن طبیعت) دارد، بهتر است از وزارت کناره گیری کرده و به همان خیابان گردی که پس از خروج از صداوسیما به آن مشغول بود بپردازد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: