آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 مهر ماه 1400 = 20-10 2021

یکصد میلیارد دلار هزینه از جیب مردم ایران برای هیچ

هزینۀ حضور نظامی رژیم ایران در سوریه تا بیش از صد میلیارد دلار برآور می‌شود

به نوشتۀ روزنامۀ "لوریان لوژور" هزینۀ حضور نظامی رژیم ایران در سوریه بین ٣٠ تا ١٠٥ میلیارد دلار برآورد می‌شود، به استثناء البته هزینه‌های مازادی که حکومت ایران برای عملیات روزانۀ خود در سوریه متحمل می‌شود.

به گزارش رادیو فرانسه، به نوشتۀ همین روزنامه، جمهوری اسلامی با سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی به ویژه در بخش املاک می‌کوشد موقعیت خود را در سوریه حفظ کند، در حالی که رژیم اسد تلاش می‌کند برای بازسازی موقعیت خود در صحنۀ بین‌المللی و ترمیم مناسباتش با کشورهای عرب منطقه از رژیم ایران فاصله بگیرد.

به نوشتۀ روزنامۀ "لوریان لوژور" فشارهای روسیه و حتی رژیم دمشق بر نیروهای سپاه پاسداران مستقر در سوریه افزایش یافته و یکی از اهداف این فشارها دور کردن آنها از مرزهای اسرائیل است. خود نشریات اسرائیلی از جمله "اسرائیل هیوم" تأکید می‌کنند که در نتیجۀ فشارهای روسیه و سوریه، نیروهای وابسته به حکومت ایران از منطقۀ نزدیک به فرودگاه دمشق و در نتیجۀ از مرز اسرائیل فاصله گرفته‌اند و به شرق سوریه به ویژه به استان دیرالزور و پایگاه هوایی تیاس در نزدیکی حمص منتقل شده اند.

به گفتۀ منابع مختلف اطلاعاتی شمار نیروهای حکومت ایران در سوریه از بیست هزار تن به ده هزار تن کاهش یافته است و حکومت ایران می‌کوشد فعالیت‌های خود را از طریق نهادهای نظامی و اطلاعاتی سوریه و گروه های شبه‌نظامی سوری که با حمایت تهران تشکیل شده، دنبال کند.

به نوشتۀ روزنامۀ لبنانی "لوریان لوژور" رژیم دمشق آگاه است که از جمله اهداف تهران از حضور نظامی خود در سوریه تبدیل کردن این کشور به صحنۀ جنگ آینده با اسرائیل است و این هدف برای رژیم اسد که می‌کوشد مناسبات خود را با جهان عرب عادی کند پذیرفتنی نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: