آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 مهر ماه 1400 = 21-10 2021

محکومیت خبرنگار زن خوزستانی به دلیل اطلاع‌رسانی

محکومیت خبرنگار خوزستانی به دلیل اطلاع‌رسانی درباره مسائل استان در صفحه شخصی

حکم حبس مهرنوش طافیان، خبرنگار خوزستانی، به دلیل اطلاع‌رسانی درباره مسائل و مشکلات این استان در صفحه شخصی به اتهام «نشر اکاذیب» در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

خانم طافیان در توییتی نوشت که حکم سه ماه و یک روز او در دادگاه تجدید نظر به یک سال تعلیق و حکم یک سال حبس او به سه ماه و ده روز حبس تبدیل شده است.

او در ادامه با مقایسه این حکم با حبس‌های بلندمدت گفته است: «زندان زندانه، چه یک روز چه ۱۰ سال! چرا که آسیب روانی و فشار، خرد شدن و سکوت برای همه یکسانه.»

خانم طافیان آبان ۹۹ پس از حضور در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز به دلیل عدم تامین وثیقه بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شده بود.

یک منبع مطلع در همان زمان به سایت حقوق بشری هرانا گفته بود که خانم طافیان پیشتر به عنوان خبرنگار با یک سایت محلی همکاری داشته، اما «مدتی بود که در صفحه شخصی خود درباره مسائلی چون روستای ابوالفضل، اخبار مناطق محروم و مسائل و مشکلات زنان در خوزستان اطلاع‌رسانی کرده بود».

به گزارش هرانا احکام صادره علیه این خبرنگار، بابت اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» بوده است.

بازداشت و صدور حکم حبس برای روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای هر از چند گاه خبرساز می‌شود.

بسیاری از این فعالان رسانه‌ای به دلیل انتشار گزارش‌ انتقادی از عملکرد مسئولان و افشاگری درباره فساد مسئولان با صدور احکامی چون «نشر اکاذیب» و «تبلیغ علیه نظام» به حبس محکوم می‌شوند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اوایل سال جاری از افزایش پیگرد قضایی و فشار امنیتی بر روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی که فساد در حکومت در ایران را گزارش می‌دهند به‌ویژه در سطح محلی انتقاد کرده و خواستار توقف فوری سرکوب رسانه‌ها و پیگردهای قضایی فعالان رسانه‌ای از سوی حکومت ایران شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: