آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 مهر ماه 1400 = 21-10 2021

سپاه با تروریست‌های طالبان همکاری امنیتی می‌ کند

روسیه، چین و حکومت ایران در پایان نشستی در مسکو دربارۀ افغانستان توافق کردند که همکاری‌های‌ امنیتی خود را با طالبان تقویت کنند.

به غیر از جمهوری اسلامی ده کشور شرکت‌کننده در اجلاس همچنین از طالبان خواستند که حقوق اقوام، زنان و کودکان این کشور را به رسمیت بشناسند.

آنان همچنین از سازمان ملل خواستند که با برگزاری کنفرانس بین المللی کشورهای کمک‌کننده به افغانستان از وقوع بحران انسانی در این کشور جلوگیری کنند.

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، طالبان از منابع لازم برای پرداخت حقوق کارمندان و ادامۀ فعالیت بانک‌ها در افغانستان محروم هستند. ایالات متحد آمریکا دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است. ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجۀ فرانسه، دیروز چهارشنبه بیستم اکتبر در سنای این کشور گفت
که فقدان منابع مالی می‌تواند به فروپاشی دولت در افغانستان منجر شود.

به گزارش رادیو فرانسه، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، طالبان از منابع لازم برای پرداخت حقوق کارمندان و ادامۀ فعالیت بانک‌ها در افغانستان محروم هستند. ایالات متحد آمریکا دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است.

در همین حال فرستادۀ روسیه در امور افغانستان، در اظهاراتی جداگانه گفت که طالبان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعۀ جهانی باید به وعده‌های خود عمل کنند.

دولت روسیه نیز با انتشار بیانیه ای جداگانه بار دیگر خواستار تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان با حضور دیگر گرایش‌های سیاسی در ساختار قدرت این کشور شد.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی از نمایندگان طالبان در کنفرانس مسکو مدعی شد که حکومت جدید طالبان فراگیر است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: