آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 مهر ماه 1400 = 21-10 2021

احضار شماری از فعالین کارگری توسط نهادهای امنیتی

شماری از فعالین کارگری توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی تحت عنوان روشن شدن برخی از «ابهامات» و «خط قرمزها» احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰، شماری از فعالین کارگری توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی جهت روشن شدن برخی از «ابهامات» و «خط قرمزها» احضار شدند.

این تماس‌‌ها تنها چند ساعت پس از برگزاری دادگاه کامیار فکور انجام گرفته، همچنین رهام یگانه را علنا تهدید به «پله‌ی بعدی» روال امنیتی و بازداشت کرده‌اند. به علاوه امیرعباس آذرم‌وند تنها چهار روز پس از آزادی‌ از سوی اطلاعات سپاه توسط وزارت اطلاعات احضار شده است.

همزمان جمعی از فعالین کارگری با انتشار یک بیانیه مشترک نسبت به این فشارها اعتراض کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه از تماس‌های مشابه‌ای با برخی از خانواده‌‌های جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، شهروندان بازداشتی در جریان اعتراضات بهبهان و شماری از فعالان اجتماعی نیز خبر داده شده است. رهام یگانه، کامیار فکور، سروناز احمدی، عاطفه رنگریز، عسل محمدی و ‌هیراد پیربداقی از جمله امضاکننندگان این بیانیه هستند.

امضا کنندگان این بیانیه با اشاره شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی کشور نوشته‌اند: «در شرایطی که رکورد نرخ تورم شکسته شده، هیچ افقی برای بهبود وضعیت از طرف طبقه حاکم وجود ندارد، سرکوب فعالان اجتماعی و آزادی‌خواه شدت گرفته است. با این حال طبقه کارگر در همین شرایط اسف‌بار فقر و اختناق، با اتکا به خود و متحدانش اعتراضات و اعتصاباتی را برای بهبود شرایط سازمان می‌دهد.»

این فعالین کارگری در خصوص تهدیدهای مکرر نهادهای امنیتی نوشته‌اند: «شکست روش‌های اتخاذ شده نیروهای امنیتی در پرونده‌هایی مشابه هفت‌تپه که بلافاصله با فعالیت کمپینی باعث متشکل‌تر کردن صفوف طبقه‌ کارگر و حامیانشان بوده است، باعث روی‌آوردن به روش‌های جدید و پیشگیرانه شده که باز هم با ایستادگی و اتحاد طبقه‌ی کارگر و فعالان محکوم به شکست خواهد بود. سنت دفاع از خود و کار کمپینی و اجتماعی در میان این فعالان تجربه شده است و با ارعاب چه مستقیم و چه در لفافه از پا نخواهد نشست.»

آنان در ادامه افزوده‌اند: «ما به عنوان امضاکنندگان این بیانیه به هیچ وجه به سیاست‌های ارعاب، بازداشت و تهدید از طرف وزارت اطلاعات تن نخواهیم داد و در هیچ نوع جلسه‌ای در مکان نامعلوم یا معلوم شرکت نخواهیم کرد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: